Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » sprzęgło Citroën C4 PICASSO I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (UD_) » sterowanie sprzęgłem Citroën C4 PICASSO I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (UD_) » siłownik sprzęgła Citroën C4 PICASSO I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (UD_)

siłownik sprzęgła do CITROËN C4 PICASSO I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (UD_)

wybierz typ samochodu CITROËN C4 PICASSO I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (UD_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
50.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 19,05
nr EAN 5900427256101
cena brutto:
105.01 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 19
nr EAN 5012759978030
Ciężar [kg] 0,100
dla numeru OE 2182.99
nr EAN 4054224034972
Status produktu: Normalny
nr EAN 4013872947393
Strona zabudowy przy dźwigni wysprzęglika
cena brutto:
89.00 zł
 Kup
Średnica [mm] 19,05
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 3322938217532
cena brutto:
90.00 zł
 Kup
Otwór Ø 1 [mm] 19,05
Materiał Tworzywo sztuczne
Ciężar [kg] 0,22
nr EAN 3276428747033
Materiał Tworzywo sztuczne
dla numeru artykułu KN19020.4.1
Ciężar [kg] 0,21
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
siłownik sprzęgła

Siłownik sprzęgła


Siłownik sprzęgła to jedna z części, których zadaniem jest sterowanie hydraulicznym układem sprzęgła. Ciśnienie płynu hydraulicznego (generowane przez kierowcę wciskającego pedał sprzęgła) oddziałuje na łożysko oporowe. Ono z kolei wywiera nacisk na docisk sprzęgła. W efekcie napęd zostaje rozdzielony. Rozwiązaniem najtrwalszym jest wysprzęglik centralny.

Czynniki, które wskazują na zużycie lub awarię tego elementu to twarde, lub wpadające sprzęgło (pedał nie odbija od podłogi). Zdarza się również, że wciśnięcie pedału nie powoduje rozłączenia napędu. To już poważna usterka. Gdy to nastąpi, nie jest możliwe ruszenie, ani zmiana biegów. Jeśli samochód został pozostawiony na biegu, nie można nawet uruchomić silnika, by pracował na biegu jałowym.

Obserwacja objawów nie daje jednak pewności co do tego, który element układu hydraulicznego uległ awarii. Usterka może dotyczyć zarówno siłownika sprzęgła, jak i pompy lub nawet przewodów. Wyjątkiem jest zaobserwowanie pod pedałem sprzęgła wycieku płynu. To niezmiennie świadczy o uszkodzeniu pompy.

Jeśli zajdzie konieczność wymiany siłownika sprzęgła, trzeba pamiętać o tym, by po jej dokonaniu i podłączeniu hydrauliki odpowietrzyć cały układ.