Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » sterowanie sprzęgłem Fiat BRAVO I (182_) » siłownik sprzęgła Fiat BRAVO I (182_)

siłownik sprzęgła do FIAT BRAVO I (182_)

wybierz typ samochodu FIAT BRAVO I (182_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
81.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 25,4
System hamulcowy BOSCH/BENDIX
Materiał Żeliwo
Liczba otworów do mocowania 2
Rozmiar gwintu 1 1x M12x1.0
Rozstaw trzpieni mocujących [mm] 42
nr EAN 8717109107753
Średnica tłoka [mm] 25,4
nr EAN 4047024292536
Wymiar gwintu 12 x 1
Materiał Żeliwo
System hamulcowy Bendix/Bosch
otwór Ø [mm] 25,4
nr EAN 8432509646250
cena brutto:
67.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 25
nr EAN 5012759064528
Ciężar [kg] 0,660
dla numeru OE 71739541
nr EAN 4027816141297
Średnica [mm] 25,4
System hamulcowy Bendix/Bosch
cena brutto:
63.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 25,4
Wymiar gwintu 12 x 1
Materiał Żeliwo
System hamulcowy Bendix/Bosch
nr EAN 8032532029589
cena brutto:
67.00 zł
 Kup
Wymiar gwintu 12 x 1
Materiał Żeliwo
System hamulcowy Bendix
Rozstaw śrub mocujących [mm] 42
otwór Ø [mm] 25,4
nr EAN 8032532029664
Status produktu: Normalny
nr EAN 4005108588845
Materiał Żeliwo
Średnica [mm] 25,40
nr EAN 8032747125243
Średnica [mm] 25
System hamulcowy BENDIX-BOSCH
nr EAN 8430320031538
cena brutto:
70.00 zł
 Kup
Średnica [mm] 25,4
nr EAN 3322937227686
Liczba otworów do mocowania 2
dla numeru artykułu KN25048A1
Ciężar [kg] 0,76
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
siłownik sprzęgła

Siłownik sprzęgła


Siłownik sprzęgła to jedna z części, których zadaniem jest sterowanie hydraulicznym układem sprzęgła. Ciśnienie płynu hydraulicznego (generowane przez kierowcę wciskającego pedał sprzęgła) oddziałuje na łożysko oporowe. Ono z kolei wywiera nacisk na docisk sprzęgła. W efekcie napęd zostaje rozdzielony. Rozwiązaniem najtrwalszym jest wysprzęglik centralny.

Czynniki, które wskazują na zużycie lub awarię tego elementu to twarde, lub wpadające sprzęgło (pedał nie odbija od podłogi). Zdarza się również, że wciśnięcie pedału nie powoduje rozłączenia napędu. To już poważna usterka. Gdy to nastąpi, nie jest możliwe ruszenie, ani zmiana biegów. Jeśli samochód został pozostawiony na biegu, nie można nawet uruchomić silnika, by pracował na biegu jałowym.

Obserwacja objawów nie daje jednak pewności co do tego, który element układu hydraulicznego uległ awarii. Usterka może dotyczyć zarówno siłownika sprzęgła, jak i pompy lub nawet przewodów. Wyjątkiem jest zaobserwowanie pod pedałem sprzęgła wycieku płynu. To niezmiennie świadczy o uszkodzeniu pompy.

Jeśli zajdzie konieczność wymiany siłownika sprzęgła, trzeba pamiętać o tym, by po jej dokonaniu i podłączeniu hydrauliki odpowietrzyć cały układ.