Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Hyundai » sterowanie sprzęgłem Hyundai COUPE II (GK) » siłownik sprzęgła Hyundai COUPE II (GK)

siłownik sprzęgła do HYUNDAI COUPE II (GK)

wybierz typ samochodu HYUNDAI COUPE II (GK):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
42.00 zł
 Kup
Średnica [mm] 20,64
nr EAN 5900427252578
cena brutto:
102.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 5411450643382
Ciężar [kg] 0,520
nr EAN 5050063036251
Otwór Ø 1 [mm] 20,6
Rozstaw śrub mocujących [mm] 47
Gwint wewnętrzny [mm] 9
Ilość otworów gwintowanych 1
nr EAN 8033001034813
cena brutto:
53.00 zł
 Kup
CARENS III 2.0CRDI 06.06 ->/ CARENS III 2.0I 06.06 ->/ MAGENTIS II 2.0I 05.10 ->/ MAGENTIS III 2.0I 08.05 ->/ MATRIX II 1.6I 08.04 ->/ MATRIX II 1.8I 08.04 ->
Gwint wewnętrzny [mm] : 9
Otwór - śr. 1 [mm] : 20,6
cena brutto:
81.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 20,6
Wymiar gwintu 10 x 1
Rozstaw śrub mocujących [mm] 46,5
Materiał Żeliwo
nr EAN 8032928084031
Średnica [mm] 20,64
nr EAN 5903364338954
Średnica [mm] 21
nr EAN 8430320022895
Jednostkaszt.
Średnica [mm]20,64
MateriałŻeliwo
EAN3322938519513
StanFabrycznie nowy
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
siłownik sprzęgła

Siłownik sprzęgła


Siłownik sprzęgła to jedna z części, których zadaniem jest sterowanie hydraulicznym układem sprzęgła. Ciśnienie płynu hydraulicznego (generowane przez kierowcę wciskającego pedał sprzęgła) oddziałuje na łożysko oporowe. Ono z kolei wywiera nacisk na docisk sprzęgła. W efekcie napęd zostaje rozdzielony. Rozwiązaniem najtrwalszym jest wysprzęglik centralny.

Czynniki, które wskazują na zużycie lub awarię tego elementu to twarde, lub wpadające sprzęgło (pedał nie odbija od podłogi). Zdarza się również, że wciśnięcie pedału nie powoduje rozłączenia napędu. To już poważna usterka. Gdy to nastąpi, nie jest możliwe ruszenie, ani zmiana biegów. Jeśli samochód został pozostawiony na biegu, nie można nawet uruchomić silnika, by pracował na biegu jałowym.

Obserwacja objawów nie daje jednak pewności co do tego, który element układu hydraulicznego uległ awarii. Usterka może dotyczyć zarówno siłownika sprzęgła, jak i pompy lub nawet przewodów. Wyjątkiem jest zaobserwowanie pod pedałem sprzęgła wycieku płynu. To niezmiennie świadczy o uszkodzeniu pompy.

Jeśli zajdzie konieczność wymiany siłownika sprzęgła, trzeba pamiętać o tym, by po jej dokonaniu i podłączeniu hydrauliki odpowietrzyć cały układ.