Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » sterowanie sprzęgłem Peugeot BOXER Autobus (244, Z_) » siłownik sprzęgła Peugeot BOXER Autobus (244, Z_)

siłownik sprzęgła do PEUGEOT BOXER Autobus (244, Z_)

wybierz typ samochodu PEUGEOT BOXER Autobus (244, Z_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
140.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 20.64
Materiał Aluminium
Liczba otworów do mocowania 2
Rozmiar gwintu 1 Plug-In
Rozstaw trzpieni mocujących [mm] 58
nr EAN 8717109679137
cena brutto:
121.00 zł
 Kup
Wymiar gwintu 11
Wymiar gwintu 13
Materiał Aluminium
Rozstaw śrub mocujących [mm] 58
otwór Ø [mm] 20,6
nr EAN 8032928103565
cena brutto:
143.00 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 58
otwór Ø [mm] 20,64
Wymiar gwintu 12 X 9
Materiał Aluminium
Wymiar gwintu 13
nr EAN 8032928161299
Indeks: PSA 218250
Marka: PSA Peugeot Citroen
Grupa towarowa TecDoc: Cylinder roboczy, sprzęgło
Nazwa: WYSPRZĘGLIK CENTRALNY CITROEN PEUGEOT
Opis: sil. 2.0HDi JUMPER I,II, BOXER I,II
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 218250
Numer dostawcy: 218250

cena brutto:
162.00 zł
 Kup
Ciężar [kg] 0,31
nr EAN 3276428047485
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
siłownik sprzęgła

Siłownik sprzęgła


Siłownik sprzęgła to jedna z części, których zadaniem jest sterowanie hydraulicznym układem sprzęgła. Ciśnienie płynu hydraulicznego (generowane przez kierowcę wciskającego pedał sprzęgła) oddziałuje na łożysko oporowe. Ono z kolei wywiera nacisk na docisk sprzęgła. W efekcie napęd zostaje rozdzielony. Rozwiązaniem najtrwalszym jest wysprzęglik centralny.

Czynniki, które wskazują na zużycie lub awarię tego elementu to twarde, lub wpadające sprzęgło (pedał nie odbija od podłogi). Zdarza się również, że wciśnięcie pedału nie powoduje rozłączenia napędu. To już poważna usterka. Gdy to nastąpi, nie jest możliwe ruszenie, ani zmiana biegów. Jeśli samochód został pozostawiony na biegu, nie można nawet uruchomić silnika, by pracował na biegu jałowym.

Obserwacja objawów nie daje jednak pewności co do tego, który element układu hydraulicznego uległ awarii. Usterka może dotyczyć zarówno siłownika sprzęgła, jak i pompy lub nawet przewodów. Wyjątkiem jest zaobserwowanie pod pedałem sprzęgła wycieku płynu. To niezmiennie świadczy o uszkodzeniu pompy.

Jeśli zajdzie konieczność wymiany siłownika sprzęgła, trzeba pamiętać o tym, by po jej dokonaniu i podłączeniu hydrauliki odpowietrzyć cały układ.