Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bmw » sterowanie sprzęgłem Bmw 3 (E46) » siłownik sprzęgła Bmw 3 (E46)

siłownik sprzęgła do BMW 3 (E46)

wybierz typ samochodu BMW 3 (E46):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
117.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 22.22
System hamulcowy FAG
Materiał Żeliwo
Liczba otworów do mocowania 2
Rozmiar gwintu 1 1x M10x1.0
Rozstaw trzpieni mocujących [mm] 60
nr EAN 8717109061963
cena brutto:
70.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 22,2
nr EAN 5900427255548
Średnica [mm] 22,2
nr EAN 4006633019781
cena brutto:
114.00 zł
 Kup
System hamulcowy FTE
Rozstaw śrub mocujących [mm] 60
otwór Ø [mm] 22,2
Wymiar gwintu 10 x 1
Materiał Żeliwo
nr EAN 8432509607152
cena brutto:
107.99 zł
 Kup
Rozmiar gwintu 1 10x1 1off
otwór Ø [mm] 22
nr EAN 5012759290392
Ciężar [kg] 0,550
dla numeru OE 21 52 6 785 966
nr EAN 4027816238836
cena brutto:
125.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 22,2
Wymiar gwintu 10 x 1
Materiał Żeliwo
System hamulcowy FTE
Rozstaw śrub mocujących [mm] 60
nr EAN 8032532100738
Status produktu: Normalny
nr EAN 4005108587299
Status produktu: Normalny
nr EAN 5902659784865
Status produktu: Normalny
nr EAN 4013872551163
Jednostkaszt.
Średnica [mm]22,2
MateriałŻeliwo
EAN3322938516871
StanFabrycznie nowy
Materiał Aluminium
dla numeru artykułu KN22062.3.3
Ciężar [kg] 0,29
Długość [mm] 372
dla numeru artykułu 372E.352E.03
Ciężar [kg] 0,11
cena brutto:
196.00 zł
 Kup
Materiał Aluminium
Ciężar [kg] 0,29
nr EAN 3276428106045
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
siłownik sprzęgła

Siłownik sprzęgła


Siłownik sprzęgła to jedna z części, których zadaniem jest sterowanie hydraulicznym układem sprzęgła. Ciśnienie płynu hydraulicznego (generowane przez kierowcę wciskającego pedał sprzęgła) oddziałuje na łożysko oporowe. Ono z kolei wywiera nacisk na docisk sprzęgła. W efekcie napęd zostaje rozdzielony. Rozwiązaniem najtrwalszym jest wysprzęglik centralny.

Czynniki, które wskazują na zużycie lub awarię tego elementu to twarde, lub wpadające sprzęgło (pedał nie odbija od podłogi). Zdarza się również, że wciśnięcie pedału nie powoduje rozłączenia napędu. To już poważna usterka. Gdy to nastąpi, nie jest możliwe ruszenie, ani zmiana biegów. Jeśli samochód został pozostawiony na biegu, nie można nawet uruchomić silnika, by pracował na biegu jałowym.

Obserwacja objawów nie daje jednak pewności co do tego, który element układu hydraulicznego uległ awarii. Usterka może dotyczyć zarówno siłownika sprzęgła, jak i pompy lub nawet przewodów. Wyjątkiem jest zaobserwowanie pod pedałem sprzęgła wycieku płynu. To niezmiennie świadczy o uszkodzeniu pompy.

Jeśli zajdzie konieczność wymiany siłownika sprzęgła, trzeba pamiętać o tym, by po jej dokonaniu i podłączeniu hydrauliki odpowietrzyć cały układ.