02.05 infolinia nieczynna
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » silnik Volvo 940 II Kombi (945) » skrzynia korbowa Volvo 940 II Kombi (945) » skrzynia korbowa Volvo 940 II Kombi (945)

skrzynia korbowa do VOLVO 940 II Kombi (945)

wybierz typ samochodu VOLVO 940 II Kombi (945):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Masa [g] 40,012
nr EAN 8427769572272
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 3358964285962
cena brutto:
26.00 zł
 Kup
Cecha chemiczna trwały elastycznie
Cecha chemiczna niezawierający rozpuszczalnika
Cecha chemiczna odporny na promienie UV
Rodzaj połączenia Tubka
Pojemność [ml] 70
Materiał Silikon
Kolor beżowy
Przestrzegaj informacji montażowych 
Zakres temperatury od [°C] -60
Zakres temperatury do [°C] 315
dostępny również jako artykuł uniwersalny, patrz nr artykułu 030.793 Dirko
nr EAN 4041248845493
Wysokość [mm] 7
średnica zewnętrzna [mm] 24,0
DIN / ISO 443
Powierzchnia ocynkowany
Ciężar [kg] 0,008
Kształt wersja B
nr EAN 4027816083900
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wałem korbowym z pierścieniami uszczelniającymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego pierścienia uszczelniającego - simmerring
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki miski olejowej
nr EAN 4026634208649
średnica zewnętrzna [mm] 24
Materiał blacha stalowa
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii skrzynia korbowa pasujące do VOLVO 940 II Kombi (945)
skrzynia korbowa

Skrzynia korbowa


Skrzynia korbowa jest centralnym elementem silnika, pełniąc funkcję obudowy mechanizmu napędowego i płaszcza chłodzącego. 
 

Główne funkcje skrzyni korbowej


W skrzyni korbowej mieści się mechanizm korbowy i głowica cylindra. Jej zadaniem jest łożyskowanie wału korbowego, a w pojedynczych sytuacjach również wałka rozrządu. Dodatkowo, mieści ona kanały do transportu środków smarnych i chłodzących, zawiera układ odpowietrzania mechanizmu korbowego. Jej budowa pozwala połączyć skrzynię biegów z układem rozrządu zaworów i pomieścić różne agregaty pomocnicze. Skrzynia korbowa jest zamknięta od zewnętrznej strony misą olejową. 
 

Odpowietrzanie skrzyni korbowej


Niestety, niewielu mechaników dba o regularne sprawdzanie stanu odpowietrzania skrzyni korbowej. Dopiero pojawienie się usterki jest momentem sprawdzenia skrzyni korbowej. Mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że kłopoty z drożnością odpowietrzania skrzyni korbowej mogą pojawić się nawet w nowych silnikach. Najczęściej pierwsze oznaki pojawiają się zimą, na skutek gromadzącej się wilgoci, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzaniu. W takiej sytuacji nawet niewielki mróz może spowodować zatkanie przepływu. Skutki pojawiają się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach. Zaleca się od czasu do czasu wykonać dłuższą jazdę, która pozwoli odparować nagromadzonym osadom.