Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » system tworzenia mieszanki paliwowej Audi A1 (8X1, 8XK) » tworzenie mieszanki Audi A1 (8X1, 8XK) » sonda Audi A1 (8X1, 8XK)

sonda do AUDI A1 (8X1, 8XK)

wybierz typ samochodu AUDI A1 (8X1, 8XK):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Status produktu: Normalny
nr EAN 4047023122360
cena brutto:
81.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 4047024439009
Status produktu: Normalny
nr EAN 4047026511284
Ilość podłączonych styków 4
nr EAN 5012759536353
Ilość podłączonych styków 2
nr EAN 5012759963210
Ciśnienie od [kPa] 11
ciśnienie do [kPa] 307
Napięcie wyjściowe od [V] 0,25
Napięcie wyjściowe do [V] 4,75
nr EAN 8012510026762
Ilość biegunów 4
Od ciśnienia [Pa] 20000
Do ciśnienia [Pa] 115000
nr EAN 8435050635049
Rodzaj czujnika Czujnik Hall'a
nr EAN 8435050654569
Napięcie znamionowe [V] 12
Ilość połączeń 2
Moment dokręcenia [Nm] 20
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
Odpowiada części oryginalnej w kolorze czarny
Rodzaj wtyczki Wtyk płaski
Kształt obudowy wtyczki owalny
nr EAN 4082300290790
cena brutto:
100.00 zł
 Kup
Sposób montażu przykręcany
Ilość biegunów 4
nr EAN 4082300802900
Status produktu: Normalny
nr EAN 8001063796215
cena brutto:
44.00 zł
 Kup
Ilość połączeń 4
nr EAN 5907558580679
cena brutto:
61.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 4
Kształt obudowy wtyczki Wersja D
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza
Ciśnienie od [kPa] 11
ciśnienie do [kPa] 307
dla numeru OE 03G 906 051 E
dla numeru OE 3M21 9E928 AA
dla numeru OE MN191138
Jakość EQUIVALENT
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika aktywny czujnik
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
Ilość biegunów 3
nr EAN 4040074247082
Napięcie robocze [V] 12
Ciśnienie [bar] od 0,27
Ciśnienie [bar] do 2,91
Ilość biegunów 4
nr EAN 4040074299791
Napięcie robocze [V] 12
Ciśnienie [bar] od 0,11
Ciśnienie [bar] do 3,07
Ilość biegunów 4
nr EAN 4040074302156
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z przewodem
Ciężar netto [g] 60
nr EAN 5902048925381
cena brutto:
218.01 zł
 Kup
Strona zabudowy przed katalizatorem
Sonda lambda Sonda planarna
Ilość biegunów 4
Długość przewodu [mm] 450
Sonda lambda Gwint uprzednio nasmarowany
Wymiar gwintu M18x1,5
Ciśnienie załączania [bar] 4
Sonda lambda ogrzewana
Ciężar [kg] 0,13
nr EAN 3276423681202
Ilość biegunów 2
Kolor czarny
nr EAN 4103590908377
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.