Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » system tworzenia mieszanki paliwowej Citroën ZX (N2) » tworzenie mieszanki Citroën ZX (N2) » sonda Citroën ZX (N2)

sonda do CITROËN ZX (N2)

wybierz typ samochodu CITROËN ZX (N2):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z rurą wlotową
Ilość podłączonych styków 5
nr EAN 5012759505977
Kolor obudowy zielony
Wymiar gwintu 14X125-48 DEG
Ilość czopów 2
nr EAN 5012759992890
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,17
Materiał PBT (polibutylentereftalat)
Ilość połączeń 5
Dolot - Ø [mm] 70
Wylot - Ø [mm] 70
nr EAN 8053379411245
Wymiar gwintu M14x1,25
Rozmiar klucza 20
Temperatura ostrzegawcza [°c] 122
nr EAN 8012510076224
Wymiar gwintu M14x1,25
Rozmiar klucza 20
Temperatura ostrzegawcza [°c] 50
nr EAN 8012510076248
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510080627
Wymiar gwintu M14x1,25
Rozmiar klucza 24
nr EAN 8012510016558
cena brutto:
54.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 2
Kolor obudowy zielony
Wymiar gwintu M 12x1,5
Rodzaj czujnika czujnik NTC
nr EAN 8435050617960
Sposób montażu Nasadka rurowa
Ilość połączeń 5
Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm] 70
nr EAN 4082300147520
cena brutto:
33.00 zł
 Kup
Sposób montażu przykręcany
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Napięcie znamionowe [V] 12
Opór [Ohm] 5000
Opór [Ohm] 600
Ilość połączeń 2
Gwint zewn. [mm] 12
Kolor zielony
Oznaczenie koloru żółty
Skok gwintu [mm] 1,5
Rozmiar klucza 19
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Zakres temperatury [°C] 25
Zakres temperatury [°C] 80
nr EAN 4082300243888
Tryb pracy elektryczny
nr EAN 8001063501758
Moment dokręcenia do [Nm] 22
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Napięcie [V] 12
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
Oznaczenie koloru zielony
nr EAN 8001063968162
nr EAN 5907558564334
Dolot - Ø [mm] 70
Wylot - Ø [mm] 70,3
Długość [mm] 94,3
Rodzaj korpusu z obudową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem temperatury powietrza
nr EAN 4010326938426
Rodzaj korpusu z obudową
Ciężar netto [g] 145
nr EAN 5902048057792
Napięcie [V] 12
Ciężar [kg] 0,25
Tryb pracy elektryczny
Rodzaj korpusu z obudową
Ilość biegunów 5
Kolor czarny
nr EAN 4103590908124
Wymiar gwintu M12 x 1,5
Rozmiar klucza 19
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Ilość biegunów 2
Ciężar [kg] 0,03483
nr EAN 4046001364655
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.