
| Liczba przewodów | 5 |
| Długość całkowita [mm] | 560 |
| Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 250000 |
| nr EAN | 3165143965696 |

| nr EAN | 4047025567749 |

| nr EAN | 5012759558881 |

| Sonda lambda | Sonda lambda |
| Długość przewodu [mm] | 540 |
| Liczba przewodów | 5 |
| nr EAN | 8053379535033 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez elementów przyłączeniowych |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez uchwytu mocującego |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez króćca przyłączeniowego |
| Napięcie wyjściowe od [V] | 0,5 |
| Napięcie wyjściowe do [V] | 4,5 |
| nr EAN | 8012510048849 |

| Grubość [mm] | 52,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 10,0 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Ciężar [kg] | 0,005 |
| nr EAN | 4027816371427 |

| Szerokość [mm] | 30,0 |
| Grubość [mm] | 50,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 18,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 9,0 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Ciężar [kg] | 0,010 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym |
| dla numeru OE | 000 905 61 02 |
| nr EAN | 4027816454434 |

| Sposób montażu | przykręcany |
| Ilość biegunów | 3 |
| nr EAN | 4082300688825 |

| nr EAN | 8050947026092 |

| Grubość [mm] | 52,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 10,0 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Ciężar [kg] | 0,005 |
| nr EAN | 5901619502037 |

| Sonda lambda | Sonda lambda szerokopasmowa |
| Ilość biegunów | 5 |
| Długość przewodu [mm] | 410 |
| Jakość | EQUIVALENT |
| dla numeru artykułu | 81577E |

| Ilość połączeń | 3 |
| nr EAN | 4040074248003 |

| Napięcie robocze [V] | 12 |
| Ciśnienie [bar] od | 0,99 |
| Ciśnienie [bar] do | 1,205 |
| Ilość biegunów | 3 |
| nr EAN | 4040074299708 |

| Sonda lambda | Sonda lambda szerokopasmowa |
| Wymiar gwintu | M18 x 1,5 |
| Długość przewodu [mm] | 570 |
| Ilość biegunów | 6 |
| nr EAN | 4040074309964 |

| Ciężar netto [g] | 25 |
| nr EAN | 5902048059901 |

| Ciężar netto [g] | 30 |
| nr EAN | 5902048059987 |

| Ciężar netto [g] | 70 |
| nr EAN | 5902048912947 |

| Ciężar netto [g] | 130 |
| nr EAN | 5902048081315 |

| Techniczny numer informacyjny | PI 2028 |
| nr EAN | 4028977941177 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Ciężar [kg] | 0,15 |
| Kolor | czerwony |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Sonda lambda | ogrzewana |
| Liczba przewodów | 5 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Ciężar [kg] | 0,04 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez cięgna |

| Napięcie [V] | 12 |
| Ciężar [kg] | 0,10 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Długość przewodu [mm] | 570 |

| Grubość [mm] | 52,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 10,0 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Ciężar [kg] | 0,005 |
| nr EAN | 4044688371423 |

| Szerokość [mm] | 30,0 |
| Grubość [mm] | 50,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 18,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 9,0 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Ciężar [kg] | 0,010 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym |
| nr EAN | 4044688587169 |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025