Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bmw » system tworzenia mieszanki paliwowej Bmw X4 (G02, F98) » tworzenie mieszanki Bmw X4 (G02, F98) » sonda Bmw X4 (G02, F98)

sonda do BMW X4 (G02, F98)

wybierz typ samochodu BMW X4 (G02, F98):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
zalecane rozszerzenie naprawy Filtr powietrza
nr EAN 4047026200997
Status produktu: Normalny
nr EAN 5012759990247
Jakość OE
Wymiar gwintu M12x1.25
Długość przewodu [mm] 332
Ilość biegunów 2
nr EAN 8717613168561
Wymiar gwintu M12x1,5
nr EAN 8012510025376
Ciśnienie od [kPa] 27,2
ciśnienie do [kPa] 400
Napięcie wyjściowe od [V] 0,25
Napięcie wyjściowe do [V] 4,508
nr EAN 8012510035177
Liczba otworów do mocowania 1
Napięcie znamionowe [V] 12
Ilość połączeń 3
Odpowiada części oryginalnej w kolorze czarny
Ilość biegunów 3
Rodzaj czujnika Czujnik Hall'a
nr EAN 4082300323542
Ilość połączeń 2
nr EAN 4082300619379
cena brutto:
49.00 zł
 Kup
Ilość połączeń 2
Gwint zewn. [mm] 12
Skok gwintu [mm] 1,5
nr EAN 4082300619867
cena brutto:
213.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Strona wysokiego ciśnienia
System tworzenia mieszanki paliwowej Wtrysk bezpośredni
Ilość połączeń 3
nr EAN 4040074308189
Kształt prosty
Ilość biegunów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Zakres temperatury od [°C] -40
Zakres temperatury do [°C] 900
nr EAN 4062375165056
Długość [mm]1040
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaze sterownikiem
Liczba zestyków5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z przewodem
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Sonda lambdaGwint uprzednio nasmarowany
Wykonanie izolacji przewoduz izolacją z plecionki z włókna powleczoną silikonem
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.