
| Liczba przewodów | 4 |
| Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 160000 |
| Złącze / klema | w razie potrzeby dopasować złącze |
| nr EAN | 3165144056454 |

| nr EAN | 3165143273746 |

| zalecane rozszerzenie naprawy | Filtr powietrza |
| nr EAN | 3165142563336 |

| nr EAN | 3165141816198 |

| Sonda lambda | Sonda planarna |
| Sonda lambda | ogrzewana |
| nr EAN | 5012759407349 |

| Sonda lambda | Sonda planarna |
| Sonda lambda | ogrzewana |
| nr EAN | 5012759388655 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z rurą wlotową |
| Ilość podłączonych styków | 5 |
| nr EAN | 5012759523759 |

| Ilość podłączonych styków | 3 |
| nr EAN | 5012759514788 |

| Ilość podłączonych styków | 3 |
| nr EAN | 5012759513866 |

| Ilość podłączonych styków | 2 |
| nr EAN | 5012759963234 |

| Ilość podłączonych styków | 2 |
| nr EAN | 5012759963708 |

| nr EAN | 5012759772553 |

| nr EAN | 5012759512562 |

| Długość czujnika pomiarowego [mm] | 24 |
| nr EAN | 8012510008003 |

| nr EAN | 8012510030967 |

| Długość [mm] | 24 |
| Ilość połączeń | 3 |
| Ciężar [kg] | 0,029 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym |
| dla numeru OE | 004 153 69 28 |
| nr EAN | 4027816295471 |

| Długość [mm] | 35 |
| Szerokość [mm] | 48,5 |
| Grubość [mm] | 43,0 |
| Ilość połączeń | 3 |
| Ciężar [kg] | 0,015 |
| nr EAN | 4027816370567 |

| Grubość [mm] | 21,0 |
| Grubość [mm] | 18,0 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 8,3 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 45,0 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Ciężar [kg] | 0,045 |
| nr EAN | 4027816372691 |

| Ilość połączeń | 3 |
| Materiał | Tworzywo sztuczne |
| Ciężar [kg] | 0,033 |
| dla numeru OE | 642 905 01 00 |
| nr EAN | 4027816435877 |

| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Długość przewodu [mm] | 230 |
| Ciężar [kg] | 0,035 |
| dla numeru OE | 000 905 67 04 |
| nr EAN | 4054224703731 |

| Sposób montażu | Nasadka rurowa |
| Ilość połączeń | 5 |
| Średnica przyłącza kolektora ssącego [mm] | 84 |
| nr EAN | 4082300394511 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
| Ilość biegunów | 2 |
| nr EAN | 4082300676280 |

| Wymagana ilość | 1 |
| Ilość połączeń | 3 |
| Ciężar [kg] | 0,035 |
| nr EAN | 5901779819228 |

| Numer seryjny | K8801040 |
| nr EAN | 5901159269568 |

| Długość czujnika pomiarowego [mm] | 24 |
| nr EAN | 5907558582246 |

| nr EAN | 5907558571103 |

| Sonda lambda | Sonda palcowa |
| Liczba przewodów | 4 |
| Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 160000 |
| Złącze / klema | w razie potrzeby dopasować złącze |
| nr EAN | 5907558570892 |

| Napięcie robocze [V] | 12 |
| Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
| Punkt włączania [°C] | 150 |
| Punkt włączania [°C] | -40 |
| Wymiar gwintu | -- |
| Rozmiar klucza | -- |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym |
| Ilość biegunów | 2 |
| nr EAN | 4040074469170 |

| Zakres pomiarowy od [kPa] | 10,0 |
| Zakres pomiarowy do [kPa] | 120,0 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez zintegrowanego czujnika temperatury powietrza |
| nr EAN | 4010326908337 |

| Ciężar netto [g] | 25 |
| nr EAN | 5902048031204 |

| Rodzaj korpusu | z obudową |
| Ciężar netto [g] | 495 |
| nr EAN | 5902048057358 |

| Tryb pracy | elektryczny |
| Napięcie [V] | 12 |
| Techniczny numer informacyjny | PI 0035 |
| nr EAN | 4028977651120 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Ciężar [kg] | 0,35 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Rodzaj korpusu | z obudową |

| Grubość [mm] | 21,0 |
| Grubość [mm] | 18,0 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 8,3 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 45,0 |
| Ilość połączeń | 2 |
| Ciężar [kg] | 0,045 |
| nr EAN | 4044688372697 |

| Ilość połączeń | 3 |
| Materiał | Tworzywo sztuczne |
| nr EAN | 4044688435873 |

| dla numeru OE | 003 153 97 28 |
| Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | dla wałka rozrządu |
| Wymagana ilość | 1 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
| Ilość biegunów | 3 |
| Ilość połączeń | 3 |
| Napięcie znamionowe [V] | 12 |
| Głębokość zabudowy [mm] | 24 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
| Kształt obudowy wtyczki | owalny |
| Oznaczenie koloru | szary |
| Opór [kOhm] | 145 |
| Zakres temperatury od [°C] | -40 |
| Zakres temperatury do [°C] | 150 |
| Ciężar [kg] | 0,027 |
| nr EAN | 4046001342431 |

| Rodzaj czujnika | Czujnik Hall'a |
| Ilość połączeń | 3 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | dla wałka rozrządu |
| Strona zabudowy | Strona wylotowa |
| Wymagana ilość | 1 |
| Rodzaj czujnika | aktywny czujnik |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
| Ilość biegunów | 3 |
| Napięcie znamionowe [V] | 12 |
| Głębokość zabudowy [mm] | 24 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
| Kolor obudowy | czarny |
| Kształt obudowy wtyczki | owalny |
| Ciężar [kg] | 0,04044 |
| nr EAN | 4046001309915 |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025