Liczba przewodów | 4 | |
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 160000 | |
Złącze / klema | w razie potrzeby dopasować złącze | |
nr EAN | 3165143342336 |
nr EAN | 3165142704784 |
nr EAN | 3165141985597 |
Sonda lambda | Sonda palcowa | |
Sonda lambda | ogrzewana | |
nr EAN | 5012759250549 |
Ilość podłączonych styków | 3 | |
Tryb pracy | mechaniczne | |
nr EAN | 5012759511459 |
Jakość | OE | |
Wymiar gwintu | M18x1.5 | |
Długość przewodu [mm] | 750 | |
Ilość biegunów | 4 | |
Masa [g] | 100 | |
nr EAN | 8717613018415 |
Wymiar gwintu | M12x1,5 | |
Rozmiar klucza | 19 | |
nr EAN | 8012510041307 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna | |
Długość [mm] | 1240 | |
Ilość biegunów | 4 | |
Techniczny numer informacyjny | Universal 77008 | |
nr EAN | 8435050618561 |
Ograniczenia producenta | Bosch | |
Sposób montażu | przykręcany | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem | |
Napięcie znamionowe [V] | 12 | |
Opór [Ohm] | 2080 | |
Opór [Ohm] | 302 | |
Ilość połączeń | 2 | |
Gwint zewn. [mm] | 12 | |
Odpowiada części oryginalnej w kolorze | niebieski | |
Kolor | niebieski | |
Skok gwintu [mm] | 1,5 | |
Rozmiar klucza | 19 | |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC | |
Zakres temperatury [°C] | 25 | |
Zakres temperatury [°C] | 80 | |
nr EAN | 4082300144550 |
Ilość podłączonych styków | 3 | |
Tryb pracy | mechaniczne | |
nr EAN | 5907558558524 |
Sonda lambda | ogrzewana | |
Liczba przewodów | 4 | |
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 160000 | |
Złącze / klema | w razie potrzeby dopasować złącze | |
nr EAN | 5907558527124 |
Sonda lambda | ogrzewana | |
Liczba przewodów | 4 | |
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 160000 | |
Złącze / klema | w razie potrzeby dopasować złącze | |
nr EAN | 5907558527155 |
Ilość biegunów | 2 | |
Kolor wtyczki | jasnoniebieski | |
Kształt obudowy wtyczki | prostokątny | |
Gwint zewn. [mm] | M 12x1,5 | |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC | |
Rozmiar klucza | 19 mm |
Ilość biegunów | 3 | |
Kształt obudowy wtyczki | prostokątny | |
Liczba otworów do mocowania | 2 | |
Kierunek obrotów | przeciwnie do ruchu wskazówek zegara | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu |
Sonda lambda | ogrzewana | |
Liczba przewodów | 4 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez wtyczki | |
nr EAN | 087295913581 |
Napięcie [V] | 12 | |
Ciężar [kg] | 0,04 | |
Tryb pracy | elektryczny |
Ilość biegunów | 2 | |
Wysokość [mm] | 51,8 | |
Ciężar [kg] | 0,029 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym | |
Wymiar gwintu | M12x1,5 | |
Kolor obudowy | niebieski | |
Rozmiar klucza | 19 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem | |
nr EAN | 4046001313370 |
Wymiar gwintu | M12 x 1,5 | |
Rozmiar klucza | 19 | |
Ilość biegunów | 2 | |
Oznaczenie koloru | niebieski | |
Ciężar [kg] | 0,03473 | |
nr EAN | 4046001433399 |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023