Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » system tworzenia mieszanki paliwowej Opel VIVARO B Furgon (X82) » tworzenie mieszanki Opel VIVARO B Furgon (X82) » sonda Opel VIVARO B Furgon (X82)

sonda do OPEL VIVARO B Furgon (X82)

wybierz typ samochodu OPEL VIVARO B Furgon (X82):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Wymiar gwintu M14x1,25
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510041154
Wymiar gwintu M14x1,25
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510070710
Wymiar gwintu M14x1,25
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510095997
Napięcie znamionowe [V] 12
Ilość biegunów 4
zalecane rozszerzenie naprawy Filtr powietrza
nr EAN 4029416399375
cena brutto:
15.01 zł
 Kup
Wymiar gwintu M14x1,25
Rozmiar klucza 19
nr EAN 5907558580778
cena brutto:
24.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 2
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Kolor zielony
Gwint zewn. [mm] M 14x1,25
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Rozmiar klucza 19
dla numeru OE 1338.78
dla numeru OE 9618572580
cena brutto:
43.00 zł
 Kup
Ilość biegunów 3
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Długość przewodu [mm] 330
Liczba otworów do mocowania 1
Rodzaj czujnika czujnik indukcyjny
Opór [Ohm] 370
Jakość EQUIVALENT
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Punkt włączania [°C] 120
Kolor niebieski
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074287026
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Wymiar gwintu M14x1,25
Rozmiar klucza 19
Ilość biegunów 1
nr EAN 4040074286944
Status produktu: Normalny
Rodzaj czujnika Czujnik Hall'a
Ilość biegunów 3
Napięcie [V] 12
Kształt obudowy wtyczki ustawiony pod kątem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
Ciężar [kg] 0,03
nr EAN 3276422538088
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.