Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » tworzenie mieszanki Volkswagen CADDY I (14) » sonda Volkswagen CADDY I (14)

sonda do VOLKSWAGEN CADDY I (14)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN CADDY I (14):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
25.01 zł
 Kup
Sposób montażu przykręcany
Napięcie znamionowe [V] 12
Zakres temperatury od [°C] 0
Zakres temperatury do [°C] 125
Ilość połączeń 1
Odpowiada części oryginalnej w kolorze czarny
Wymiar gwintu M10x1
Rozmiar klucza 13
Rodzaj czujnika czujnik NTC
nr EAN 4082300306149
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Oznaczenie koloru czarny
nr EAN 8001063819518
Ilość połączeń 2
Kolor niebieski
Ciężar [kg] 0,015
nr EAN 5907558548181
Gwint zewn. [mm] M10 x 1
Ilość połączeń 2
Kolor biały
Ciężar [kg] 0,025
nr EAN 5907558580907
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Punkt włączania [°C] -40
Punkt włączania [°C] 120
Średnica [mm] 20
Wymiar gwintu --
Rozmiar klucza --
Kolor niebieski
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074377741
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Wymiar gwintu M10 x 1
Rozmiar klucza 19
Kolor biały
Ilość biegunów 2
nr EAN 4040074371923
Długość [mm] 37
Ciężar [kg] 0,02
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
dla numeru OE 025 906 041 A
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Oznaczenie koloru niebieski
Ilość biegunów 2
nr EAN 4046001285806
Wymiar gwintu M10x1,0
Zakres kontroli [bar] 0-125?C
Kolor czarny
Ilość połączeń 1
Ciężar [kg] 0,01939
nr EAN 4046001289200
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.