Długość przewodu [mm] | 525 | |
Długość czujnika pomiarowego [mm] | 46 | |
nr EAN | 8012510078136 |
nr EAN | 8012510009390 |
nr EAN | 8012510041055 |
Ilość biegunów | 4 | |
Kolor obudowy | czarny | |
Średnica zabudowy [mm] | 20 | |
nr EAN | 8435050604373 |
Napięcie [V] | 12 | |
Ilość biegunów | 2 | |
Kolor obudowy | czarny | |
nr EAN | 8435050622896 |
Ilość połączeń | 2 | |
nr EAN | 4082300619317 |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC | |
Napięcie [V] | 12 | |
Oznaczenie koloru | niebieski | |
nr EAN | 8001063904689 |
nr EAN | 8001063897288 |
Ilość połączeń | 2 | |
Kolor | niebieski | |
Ciężar [kg] | 0,015 | |
nr EAN | 5907558548181 |
średnica zewnętrzna [mm] | 20,0 | |
Ilość połączeń | 4 | |
Kolor | czarny | |
Oznaczenie koloru | niebieski | |
Ciężar [kg] | 0,023 | |
nr EAN | 5907558548198 |
Długość przewodu [mm] | 525 | |
Długość czujnika pomiarowego [mm] | 46 | |
nr EAN | 5907558581461 |
Ilość biegunów | 4 | |
Kształt | czworokątny | |
Kolor wtyczki | czarny | |
Oznaczenie koloru | zielony | |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 20 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 25,5 | |
dla numeru OE | 357 919 501 | |
dla numeru OE | 357 919 501 B |
Ilość biegunów | 2 | |
Kształt obudowy wtyczki | prostokątny | |
Kolor | czarny | |
Sposób montażu | wciskany | |
dla numeru OE | 028 906 081 | |
dla numeru OE | 95VW 12A697 DA |
Napięcie robocze [V] | 12 | |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC | |
Punkt włączania [°C] | -40 | |
Punkt włączania [°C] | 120 | |
Średnica [mm] | 20 | |
Wymiar gwintu | -- | |
Rozmiar klucza | -- | |
Kolor | niebieski | |
Ilość biegunów | 2 | |
nr EAN | 4040074377741 |
Napięcie robocze [V] | 12 | |
Rodzaj czujnika | czujnik NTC | |
Kolor | czarny | |
Ilość biegunów | 2 | |
nr EAN | 4040074295717 |
Napięcie [V] | 12 | |
Ciężar [kg] | 0,27 | |
Tryb pracy | elektryczny | |
Rodzaj korpusu | z obudową |
Długość [mm] | 37 | |
Ciężar [kg] | 0,02 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniem uszczelniającym | |
dla numeru OE | 025 906 041 A | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem | |
Oznaczenie koloru | niebieski | |
Ilość biegunów | 2 | |
nr EAN | 4046001285806 |
Średnica [mm] | 25 | |
Długość [mm] | 42 | |
Ciężar [kg] | 0,03 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem | |
dla numeru OE | 6U0 919 501 B | |
Oznaczenie koloru | niebieski | |
Ilość biegunów | 4 | |
nr EAN | 4046001285820 |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023