
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 341 |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 116 |
| Grubość 1 [mm] | 12,3 |
| nr EAN | 4260471911311 |

| Masa [g] | 78 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 4251475100313 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 341 |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 116 |
| Grubość 1 [mm] | 12,3 |
| nr EAN | 4260471911311 |

| Jednostka | szt. |
| Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
| Zawieszenie | Dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 12,5 |
| Długość [mm] | 313 |
| Liczba zwojów | 5,4 |
| Lokalizacja w aucie | z przodu |
| EAN | 4050278089951 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Jednostka | szt. |
| Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 12,2 |
| Długość [mm] | 347 |
| Liczba zwojów | 7,8 |
| Lokalizacja w aucie | z tyłu |
| EAN | 4050278095600 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Długość [mm] | 312 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 147,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 13,0 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 2,1 |
| Zamiana tylko w parach | |
| dla numeru OE | 1K0 411 105 BA |
| nr EAN | 4027816373940 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 318 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 142 |
| Grubość [mm] | 12,5 |
| nr EAN | 8052553386188 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Długość [mm] | 341 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 116 |
| Średnica [mm] | 12,25 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 1,89 |
| Grubość 1 [mm] | 12,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 142 |
| Długość [mm] | 318 |
| nr EAN | 4909500810583 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 2,12 |
| Grubość 1 [mm] | 12,3 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 116 |
| Długość [mm] | 341 |
| nr EAN | 4909500811283 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410105787 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410106951 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410106418 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Numer seryjny | K4030291 |
| nr EAN | 5901159272261 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410106418 |

| Strona zabudowy | góra |
| Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
| Rodzaj łożyskowania | Poduszka gumowa |
| Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
| nr EAN | 5901655201840 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Grubość 1 [mm] | 12,25 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 116 |
| Długość [mm] | 341 |
| nr EAN | 5900427369924 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Grubość 1 [mm] | 12,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 142 |
| Długość [mm] | 318 |
| nr EAN | 5900427369962 |

| Masa [g] | 78 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 5902659713575 |

| Długość [mm] | 353 |
| Ciężar [kg] | 1,900 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 115 |
| Długość opakowania [cm] | 41,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15,1 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15,2 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 12,0 |
| nr EAN | 5412096430626 |

| Długość [mm] | 316 |
| Ciężar [kg] | 1,800 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 140 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 81 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 75 |
| Liczba zwojów | 5,3 |
| Długość opakowania [cm] | 40,6 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15,1 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15,2 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 12,3 |
| nr EAN | 5412096281242 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | góra |
| nr EAN | 4058787160932 |


| Parametr | CC-SL |
| Długość [mm] | 305 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 140 |
| Średnica [mm] | 12,5 |
| nr EAN | 4013872474455 |

| Parametr | E |
| Długość [mm] | 354 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 115 |
| Średnica [mm] | 12 |
| nr EAN | 4013872801961 |

Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025