
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 4025258567675 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 375 |
| Parametr | AC |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 148 |
| Grubość 1 [mm] | 12 |
| nr EAN | 4260471910901 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 222 |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| średnica zewnętrzna [mm] | 129 |
| Grubość 1 [mm] | 12,8 |
| nr EAN | 4260471918099 |



| Grubość [mm] | 25,0 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 12,0 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 18,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 79,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Rozmiar klucza | 21 |
| Materiał | Guma |
| Materiał | Aluminium |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 0,16 |
| nr EAN | 4027816149415 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 0,12 |
| nr EAN | 4054224032145 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 213 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 130 |
| Grubość [mm] | 13 |
| nr EAN | 8052553442167 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Średnica [mm] | 12,9 |
| Długość 1 [mm] | 220 |
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 131 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem standardowym |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
| Parametr | MB |
| Ciężar [kg] | 1,7 |
| Średnica 1 [mm] | 11,2 |
| Średnica 2 [mm] | 13,5 |
| Średnica 3 [mm] | 12,3 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 127 |
| Długość [mm] | 278 |
| nr EAN | 4909500624661 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Parametr | E |
| Ciężar [kg] | 1,99 |
| Grubość 1 [mm] | 12,8 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 129 |
| Długość [mm] | 222 |
| nr EAN | 4909500728727 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | AC |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 2,05 |
| Grubość 1 [mm] | 12 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 148 |
| Długość [mm] | 375 |
| nr EAN | 4909500593905 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Parametr | E |
| Ciężar [kg] | 2,23 |
| Grubość 1 [mm] | 13 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 130 |
| Długość [mm] | 213 |
| nr EAN | 4909500857441 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| nr EAN | 7394410089735 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| nr EAN | 7394410015529 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410033011 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Numer seryjny | 4025051 |
| nr EAN | 5901159210621 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Numer seryjny | 4025068 |
| nr EAN | 5901159212960 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Numer seryjny | 4035050 |
| nr EAN | 5901159210546 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| nr EAN | 7394410015529 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| nr EAN | 7394410089735 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410033011 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
| nr EAN | 7394410132424 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 5900427368934 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 5900427369009 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 5900427368736 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Parametr | E |
| Ciężar [kg] | 2,23 |
| Grubość 1 [mm] | 13 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 130 |
| Długość [mm] | 213 |
| nr EAN | 5901619501597 |



| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Zamiana tylko w parach | |
| Wymagana ilość | 2 |
| Materiał | Stal sprężynowa |
| nr EAN | 4040074037874 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Zamiana tylko w parach | |
| Wymagana ilość | 2 |
| Materiał | Stal sprężynowa |
| nr EAN | 4040074041871 |


| Długość [mm] | 226 |
| Ciężar [kg] | 2,200 |
| Projekt resora | miniblok |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 41 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 41 |
| Liczba zwojów | 6,9 |
| Długość opakowania [cm] | 40,6 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
| Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
| Średnica drutu od [mm] | 9 |
| Średnica drutu do [mm] | 12,95 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| nr EAN | 5412096210402 |

| Długość [mm] | 391 |
| Ciężar [kg] | 2,200 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 101 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 120 |
| Liczba zwojów | 5,5 |
| Długość opakowania [cm] | 40,6 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
| Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 12,0 |
| nr EAN | 5412096282515 |

| Długość [mm] | 220 |
| Ciężar [kg] | 1,990 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| średnica zewnętrzna [mm] | 131 |
| Liczba zwojów | 6,5 |
| Długość opakowania [cm] | 40,6 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,8 |
| Wysokość opakowania [cm] | 16,7 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 12,80 |
| nr EAN | 5412096533846 |

| Długość [mm] | 385 |
| Ciężar [kg] | 2,070 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| średnica zewnętrzna [mm] | 149 |
| Długość opakowania [cm] | 43 |
| Szerokość opakowania [cm] | 18 |
| Wysokość opakowania [cm] | 18 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 11,50 |
| nr EAN | 5412096533310 |

| Długość [mm] | 371 |
| Ciężar [kg] | 2,200 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| średnica zewnętrzna [mm] | 147 |
| Długość opakowania [cm] | 43 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 12,00 |
| nr EAN | 5412096537523 |


| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | z prawej |
| nr EAN | 4031185176897 |


| Parametr | D |
| Długość [mm] | 224 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 128 |
| Średnica 1 [mm] | 8,9 |
| Średnica 2 [mm] | 12,95 |
| Średnica 3 [mm] | 8,9 |
| nr EAN | 4013872343768 |

| Parametr | AC |
| Długość [mm] | 338 |
| Średnica [mm] | 12,25 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 145 |
| nr EAN | 4013872471911 |

| Grubość [mm] | 25,0 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 12,0 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 18,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 79,0 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Rozmiar klucza | 21 |
| Materiał | Guma |
| Materiał | Aluminium |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 0,16 |
| nr EAN | 4044688149411 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | góra |
| Ilość na oś | 2 |
| nr EAN | 5902275796556 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025