
| Jednostka | komplet |
| Rodzaj rejestracji | Certyfikat Główny (ABE) |
| Obciążenie osi przedniej do [kg] | 1225 |
| Obciążenie osi tylnej do [kg] | 1170 |
| Numeru Ogólnego Dopuszczenia do Użytkowania EU do | e13*2007/46*1084*23 |
| Numeru Ogólnego Dopuszczenia do Użytkowania EU do | e1*2001/116*0430*34 |
| Wyposażenie pojazdu | Dla pojazdów bez systemu poziomującego |
| Lokalizacja w aucie | z przodu, z tyłu |
| EAN | 4050278001199 |
| Numer katalogowy | 10150110222 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Strona zabudowy | góra |
| Ciężar [kg] | 0,205 |
| nr EAN | 4027816386292 |

| Grubość [mm] | 66,0 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Strona zabudowy | góra |
| Ciężar [kg] | 0,245 |
| nr EAN | 4027816395539 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 5900427311459 |

| Parametr | E |
| Średnica [mm] | 13,75 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 142 |
| Długość [mm] | 288 |
| nr EAN | 4013872796304 |

| Parametr | CC |
| Długość [mm] | 318 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 118 |
| Średnica [mm] | 11,75 |
| nr EAN | 4013872796434 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025