Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bmw » sprężyny zawieszenia Bmw 3 Touring (E36)

sprężyny zawieszenia do BMW 3 Touring (E36)

wybierz typ samochodu BMW 3 Touring (E36):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
297.00 zł
 Kup
VA 13,50
dla pojazdów z zawieszeniem sportowym
sprężyna zwojowa
oś przednia
Zestaw sprężyn Sportline 4 sztuki BMW 3er Touring (E36)
z certyfikatem TUV
Ciężar holowany [kg] : 1150
Obciążenie osi przedniej do [kg] : 900
Obciążenie osi tylnej do [kg] : 1115
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica [mm] 14
Długość 1 [mm] 268
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 172
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy
Parametr MB
Ciężar [kg] 2,88
Średnica 1 [mm] 9,4
Średnica 2 [mm] 15,4
Średnica 3 [mm] 9,4
średnica zewnętrzna [mm] 150
Długość [mm] 254
nr EAN 4909500550588
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
Parametr E
Ciężar [kg] 2,06
Grubość 1 [mm] 15
średnica zewnętrzna [mm] 147
Długość [mm] 227
nr EAN 4909500763704
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,45
Grubość 1 [mm] 13
średnica zewnętrzna [mm] 171
Długość [mm] 380
nr EAN 4909500553749
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
Parametr E
Ciężar [kg] 2,65
Grubość 1 [mm] 14
średnica zewnętrzna [mm] 143
Długość [mm] 240
nr EAN 4909500763681
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
nr EAN 7394410012917
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
Wersja wzmocniona 
nr EAN 7394410089520
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy
nr EAN 7394410132219
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 5900427365155
Strona zabudowy Oś przednia
Zamiana tylko w parach 
Wysokość [mm] 370
Grubość [mm] 12,9
Wymagana ilość 2
Materiał Stal sprężynowa
nr EAN 4040074418161
Strona zabudowy Oś tylna
Zamiana tylko w parach 
Projekt resora miniblok
Wymagana ilość 2
Materiał Stal sprężynowa
nr EAN 4040074037607
Długość [mm] 249
Ciężar [kg] 2,800
Projekt resora miniblok
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy
średnica zewnętrzna [mm] 143
Długość opakowania [cm] 40,6
Szerokość opakowania [cm] 16,7
Wysokość opakowania [cm] 16,8
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 15,6
nr EAN 5412096278204
Długość [mm] 240
Ciężar [kg] 1,941
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
średnica zewnętrzna [mm] 143
Liczba zwojów 5,1
Długość opakowania [cm] 40,6
Szerokość opakowania [cm] 16,8
Wysokość opakowania [cm] 16,7
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 14,00
nr EAN 5412096533761
cena brutto:
187.00 zł
 Kup
Parametr AC
średnica zewnętrzna [mm] 172
Średnica [mm] 12,9
Długość [mm] 371
nr EAN 4013872344611
cena brutto:
21.00 zł
 Kup
Ilość na oś 4
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy góra
Strona zabudowy na dole
nr EAN 5908229934234
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy