
| Strona zabudowy | Oś tylna | 
| nr EAN | 4025258763503 | 

| Jednostka | komplet | 
| Rodzaj rejestracji | Certyfikat Główny (ABE) | 
| Obciążenie osi przedniej do [kg] | 935 | 
| Obciążenie osi tylnej do [kg] | 1160 | 
| Wyposażenie pojazdu | Dla pojazdów bez systemu poziomującego | 
| Lokalizacja w aucie | z przodu, z tyłu | 
| EAN | 4050278038133 | 
| Numer katalogowy | 10200300122 | 
| Stan | Fabrycznie nowy | 

| Jednostka | komplet | 
| Rodzaj rejestracji | Certyfikat Główny (ABE) | 
| Obciążenie osi przedniej do [kg] | 975 | 
| Obciążenie osi tylnej do [kg] | 1160 | 
| Wyposażenie pojazdu | Dla pojazdów bez systemu poziomującego | 
| Lokalizacja w aucie | z przodu, z tyłu | 
| EAN | 4050278040457 | 
| Numer katalogowy | 10200300222 | 
| Stan | Fabrycznie nowy | 

| Jednostka | komplet | 
| Rodzaj rejestracji | Z certyfikatem TUV | 
| Obciążenie osi przedniej do [kg] | 935 | 
| Obciążenie osi tylnej do [kg] | 1160 | 
| Wyposażenie pojazdu | Dla pojazdów bez systemu poziomującego | 
| Lokalizacja w aucie | z przodu, z tyłu | 
| EAN | 4050278040136 | 
| Numer katalogowy | 20200300122 | 
| Stan | Fabrycznie nowy | 

| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| Długość [mm] | 331 | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 158,5 | 
| Grubość [mm] | 12 | 
| nr EAN | 8052553391854 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| Parametr | E | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa | 
| Ciężar [kg] | 1,4 | 
| Grubość 1 [mm] | 12,2 | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 161,3 | 
| Długość [mm] | 296 | 
| nr EAN | 4549762134784 | 

| Strona zabudowy | Oś tylna | 
| Parametr | AA | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa | 
| Ciężar [kg] | 2,2 | 
| Grubość 1 [mm] | 12,8 | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 93,3 | 
| Długość [mm] | 347 | 
| nr EAN | 4549762136047 | 

| Długość [mm] | 326 | 
| Ciężar [kg] | 1,82 | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 159 | 
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 90 | 
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 96 | 
| Liczba zwojów | 4,4 | 
| Długość opakowania [cm] | 41,2 | 
| Szerokość opakowania [cm] | 16,8 | 
| Wysokość opakowania [cm] | 16,8 | 
| Numer taryfy celnej | 73202089 | 
| Średnica drutu [mm] | 12 | 
| nr EAN | 5412096752469 | 

| Długość [mm] | 296 | 
| Ciężar [kg] | 1,65 | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 161 | 
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 92 | 
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 97 | 
| Liczba zwojów | 3,9 | 
| Długość opakowania [cm] | 41,2 | 
| Szerokość opakowania [cm] | 16,8 | 
| Wysokość opakowania [cm] | 16,8 | 
| Numer taryfy celnej | 73202089 | 
| Średnica drutu [mm] | 12 | 
| nr EAN | 5412096755682 | 

| Długość [mm] | 330 | 
| Ciężar [kg] | 2,2 | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 94 | 
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 60 | 
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 60 | 
| Liczba zwojów | 8,7 | 
| Długość opakowania [cm] | 41,2 | 
| Szerokość opakowania [cm] | 16,8 | 
| Wysokość opakowania [cm] | 16,8 | 
| Numer taryfy celnej | 73202089 | 
| Średnica drutu [mm] | 12,9 | 
| nr EAN | 5412096757495 | 
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych 
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów 
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie 
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać? 
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta? 
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych. 
15-04-2025