Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » zawieszenie i amortyzacja Opel ZAFIRA B Furgon/minivan (A05) » sprężyny zawieszenia Opel ZAFIRA B Furgon/minivan (A05)

sprężyny zawieszenia do OPEL ZAFIRA B Furgon/minivan (A05)

wybierz typ samochodu OPEL ZAFIRA B Furgon/minivan (A05):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
107.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410105169
cena brutto:
107.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez systemu poziomującego
nr EAN 7394410105244
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny K4061521
nr EAN 5901159233729
Strona zabudowy Oś przednia
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410105169
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez systemu poziomującego
nr EAN 7394410105244
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
Wersja wzmocniona 
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez systemu poziomującego
nr EAN 7394410119203
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez systemu poziomującego
nr EAN 7394410132585
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez systemu poziomującego
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 5900427372733
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
Parametr E
Ciężar [kg] 2,99
Grubość 1 [mm] 13,5
średnica zewnętrzna [mm] 147
Długość [mm] 297
nr EAN 5903766331256
Strona zabudowyOś tylna
Strona zabudowyna dole
Ciężar [kg] 2,500
Długość opakowania [cm] 40,6
Szerokość opakowania [cm] 15,1
Wysokość opakowania [cm] 15,2
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 13,4
nr EAN 5412096281204
Ciężar [kg] 2,600
Długość opakowania [cm] 40,6
Szerokość opakowania [cm] 15,1
Wysokość opakowania [cm] 15,2
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 13,7
nr EAN 5412096281211
Długość [mm] 308
Ciężar [kg] 2,800
Projekt resora miniblok
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 46
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 46
Liczba zwojów 8,3
Długość opakowania [cm] 40,6
Szerokość opakowania [cm] 16,7
Wysokość opakowania [cm] 16,8
Średnica drutu od [mm] 9
Średnica drutu do [mm] 13,8
Numer taryfy celnej 73202089
nr EAN 5412096242175
cena brutto:
45.01 zł
 Kup
Ilość na oś 2
Wysokość [mm] 37
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5908229920275
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy