Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 4025258752965 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 4025258759476 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 4025258769895 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 4025258762001 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 4260603179657 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 4260603179664 |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
Zawieszenie | Dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
Zamiana tylko w parach | |
Sprawdź numer OE | |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Średnica drutu [mm] | 12,0 |
Długość [mm] | 382 |
Liczba zwojów | 7,5 |
EAN | 4050278083089 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Strona zabudowy | góra |
Ciężar [kg] | 0,205 |
nr EAN | 4027816386292 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 8052553413600 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 8052553419961 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 4909500913642 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 4909500947128 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 4909500915141 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 4549762044526 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Materiał | Stal sprężynowa |
nr EAN | 7394410116400 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Materiał | Stal sprężynowa |
nr EAN | 7394410120025 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410121985 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Materiał | Stal sprężynowa |
nr EAN | 7394410116400 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410117605 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Materiał | Stal sprężynowa |
nr EAN | 7394410120025 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410121985 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 5900427311459 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 5900427590526 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Długość [mm] | 378 |
średnica zewnętrzna [mm] | 122 |
Średnica drutu [mm] | 11 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Długość [mm] | 288 |
średnica zewnętrzna [mm] | 139 |
Średnica drutu [mm] | 14 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość [mm] | 323 |
średnica zewnętrzna [mm] | 116 |
Długość [mm] | 288 |
średnica zewnętrzna [mm] | 142 |
Średnica drutu [mm] | 14 |
Ciężar [kg] | 2,719 |
Długość opakowania [cm] | 40,6 |
Szerokość opakowania [cm] | 15,1 |
Wysokość opakowania [cm] | 15,2 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
nr EAN | 5412096463358 |
Ciężar [kg] | 1,991 |
Długość opakowania [cm] | 40,6 |
Szerokość opakowania [cm] | 15,1 |
Wysokość opakowania [cm] | 15,2 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
nr EAN | 5412096463365 |
Parametr | E |
Długość [mm] | 334 |
średnica zewnętrzna [mm] | 141 |
Średnica [mm] | 14 |
nr EAN | 4013872796236 |
Parametr | E |
Długość [mm] | 336 |
średnica zewnętrzna [mm] | 142 |
Średnica [mm] | 14,25 |
nr EAN | 4013872796243 |
Parametr | E |
Średnica [mm] | 13,75 |
średnica zewnętrzna [mm] | 142 |
Długość [mm] | 288 |
nr EAN | 4013872796304 |
Parametr | E |
Długość [mm] | 288 |
średnica zewnętrzna [mm] | 139 |
Średnica [mm] | 14 |
nr EAN | 4013872796311 |
Parametr | CC |
Długość [mm] | 378 |
Średnica [mm] | 11,25 |
średnica zewnętrzna [mm] | 122 |
nr EAN | 4013872787142 |
Parametr | CC |
Długość [mm] | 323 |
średnica zewnętrzna [mm] | 116 |
Średnica [mm] | 11,5 |
nr EAN | 4013872796427 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025