Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » zawieszenie i amortyzacja Opel KADETT E Kombi (T85) » sprężyny zawieszenia Opel KADETT E Kombi (T85)

sprężyny zawieszenia do OPEL KADETT E Kombi (T85)

wybierz typ samochodu OPEL KADETT E Kombi (T85):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Oś tylna
Opcja wyposażenia Spring design " II "
Średnica [mm] 14,3
Długość 1 [mm] 273
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 160
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Strona zabudowy Oś tylna
Wersja wzmocniona 
Opcja wyposażenia Spring design " II "
Średnica [mm] 15,45
Długość 1 [mm] 243
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 148
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 1,7
Grubość 1 [mm] 11,3
średnica zewnętrzna [mm] 135
Długość [mm] 311
nr EAN 4909500554586
Strona zabudowy Oś tylna
Podwozie dla pojazdów z zawieszeniem standardowym
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy
Parametr MB
Ciężar [kg] 2,7
Średnica 1 [mm] 10
Średnica 2 [mm] 15
Średnica 3 [mm] 10
średnica zewnętrzna [mm] 159
Długość [mm] 290
nr EAN 4909500550649
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
Parametr E
Ciężar [kg] 2,86
Grubość 1 [mm] 15
średnica zewnętrzna [mm] 158
Długość [mm] 254
nr EAN 4909500728789
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny 4031600
nr EAN 5901159210430
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny K4061521
nr EAN 5901159233729
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
Opcja wyposażenia Spring design " II "
nr EAN 7394410005292
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Opcja wyposażenia Spring design " II "
nr EAN 5900427371712
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
Opcja wyposażenia Spring design " II "
nr EAN 5907558542844
Strona zabudowyOś tylna
Projekt resoraSprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
cena brutto:
47.99 zł
 Kup
Ilość na oś 2
Wysokość [mm] 37
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5908229920275
cena brutto:
17.99 zł
 Kup
Ilość na oś 2
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy na dole
nr EAN 5908229920251
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy