Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 4025258733506 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
nr EAN | 4025258733520 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | |
nr EAN | 4025258767822 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 4251475106568 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Parametr | E | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 4260603179572 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Parametr | E | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 4260603179589 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość [mm] | 326 |
Ciężar [kg] | 1,7 |
średnica zewnętrzna [mm] | 140 |
Zamiana tylko w parach | |
Liczba zwojów | 5,3 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
nr EAN | 8052553390741 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 8052553422428 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Parametr | E | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 4909500914106 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Parametr | E | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 4909500948224 |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Ciężar [kg] | 1,51 |
Grubość 1 [mm] | 11,8 |
Średnica zewnętrzna [mm] | 138 |
Długość [mm] | 307 |
Lokalizacja w aucie | z przodu |
Stan | Fabrycznie nowy |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Ciężar [kg] | 1,46 |
Grubość 1 [mm] | 10,5 |
Średnica zewnętrzna [mm] | 106 |
Długość [mm] | 305 |
Lokalizacja w aucie | z tyłu |
Stan | Fabrycznie nowy |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410123149 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410137580 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410121435 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410153627 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 5901655196528 |
Długość [mm] | 329 | |
Ciężar [kg] | 1,720 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 140 | |
Średnica zewnętrzna 2 [mm] | 66 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 87 | |
Liczba zwojów | 5,3 | |
Długość opakowania [cm] | 40,6 | |
Szerokość opakowania [cm] | 15,1 | |
Wysokość opakowania [cm] | 15,2 | |
Numer taryfy celnej | 73202089 | |
Średnica drutu [mm] | 12 | |
nr EAN | 5412096500350 |
Parametr | CC-SL | |
Długość [mm] | 335 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 143 | |
Średnica [mm] | 12 | |
nr EAN | 4013872801879 |
Parametr | CC-SL | |
średnica zewnętrzna [mm] | 148 | |
Długość [mm] | 301 | |
Średnica [mm] | 12 | |
nr EAN | 4013872801916 |
Parametr | E | |
Długość [mm] | 315 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 105 | |
Średnica [mm] | 10 | |
nr EAN | 4013872783373 |
Parametr | E | |
Długość [mm] | 301 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 104 | |
Średnica [mm] | 10,25 | |
nr EAN | 4013872802050 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023