Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » zawieszenie i amortyzacja Opel ASTRA F CLASSIC sedan (T92) » sprężyny zawieszenia Opel ASTRA F CLASSIC sedan (T92)

sprężyny zawieszenia do OPEL ASTRA F CLASSIC sedan (T92)

wybierz typ samochodu OPEL ASTRA F CLASSIC sedan (T92):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 4025258700188
Jednostkaszt.
Lokalizacja w aucieOś tylna
Projekt resoraSprężyna zwojowa
Sprawdź numer OE
Zamiana tylko w parach
Średnica drutu [mm]12,5
Długość [mm]410
Liczba zwojów7,5
Lokalizacja w auciez tyłu
EAN4050278091299
StanFabrycznie nowy
Strona zabudowy Oś tylna
Długość [mm] 393
średnica zewnętrzna [mm] 133
Grubość [mm] 12,75
nr EAN 8052553414201
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,64
Grubość 1 [mm] 12,8
średnica zewnętrzna [mm] 133
Długość [mm] 393
nr EAN 4909500598061
Długość [mm] 410
Ciężar [kg] 2,900
średnica zewnętrzna [mm] 132
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
Liczba zwojów 7,5
Długość opakowania [cm] 41,5
Szerokość opakowania [cm] 15,4
Wysokość opakowania [cm] 15
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 12,7
nr EAN 5412096242311
Długość [mm] 410
Ciężar [kg] 3,200
średnica zewnętrzna [mm] 132
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
Liczba zwojów 7,5
Długość opakowania [cm] 56,5
Szerokość opakowania [cm] 18
Wysokość opakowania [cm] 18
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 13,0
nr EAN 5412096242328
cena brutto:
178.01 zł
 Kup
Parametr AC
średnica zewnętrzna [mm] 180
Długość [mm] 458
Średnica [mm] 14,5
nr EAN 4013872478316
cena brutto:
150.00 zł
 Kup
Parametr AC
Długość [mm] 420
średnica zewnętrzna [mm] 133
Średnica [mm] 12,5
nr EAN 4013872482542
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy