Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » zawieszenie i amortyzacja Opel CORSA D Furgon/hatchback (S07) » sprężyny zawieszenia Opel CORSA D Furgon/hatchback (S07)

sprężyny zawieszenia do OPEL CORSA D Furgon/hatchback (S07)

wybierz typ samochodu OPEL CORSA D Furgon/hatchback (S07):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
40.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 346
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
średnica zewnętrzna [mm] 136
Grubość 1 [mm] 12,3
nr EAN 4260471910833
cena brutto:
43.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Długość [mm] 275
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
średnica zewnętrzna [mm] 119
Grubość 1 [mm] 11
nr EAN 4260646551199
Jednostkaszt.
Lokalizacja w aucieOś tylna
ZawieszenieDla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Projekt resoraSprężyna zwojowa
Sprawdź numer OE
Zamiana tylko w parach
Średnica drutu [mm]11,0
Długość [mm]275
Liczba zwojów6,0
Lokalizacja w auciez tyłu
EAN4050278086332
StanFabrycznie nowy
Strona zabudowy Oś przednia
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Średnica [mm] 12
Długość 1 [mm] 343
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 135
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Strona zabudowy Oś tylna
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Średnica [mm] 11
Długość 1 [mm] 275
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 119
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 1,44
Grubość 1 [mm] 11
średnica zewnętrzna [mm] 119
Długość [mm] 275
nr EAN 4909500719268
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 1,52
Grubość 1 [mm] 12,3
średnica zewnętrzna [mm] 136
Długość [mm] 346
nr EAN 4909500721742
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny K4021563
nr EAN 5901159271653
Strona zabudowy Oś tylna
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410105275
Strona zabudowy Oś przednia
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410105190
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5900427372672
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
nr EAN 5900427372771
Długość [mm] 270
Ciężar [kg] 1,600
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 57
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 97
Liczba zwojów 6
Długość opakowania [cm] 40,6
Szerokość opakowania [cm] 16,7
Wysokość opakowania [cm] 16,8
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 11,1
nr EAN 5412096282669
Długość [mm] 275
Ciężar [kg] 1,650
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
średnica zewnętrzna [mm] 120
Długość opakowania [cm] 43
Szerokość opakowania [cm] 15
Wysokość opakowania [cm] 15
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 11,00
nr EAN 5412096533679
Długość [mm] 343
Ciężar [kg] 2,050
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
średnica zewnętrzna [mm] 135
Długość opakowania [cm] 43
Szerokość opakowania [cm] 15
Wysokość opakowania [cm] 15
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 12,00
nr EAN 5412096533693
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy