Strona zabudowy | Oś przednia | |
nr EAN | 4025258787912 |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
Zawieszenie | Dla pojazdów bez techniki M |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Typ skrzyni biegów | Przekładnia manualna |
Zamiana tylko w parach | |
Sprawdź numer OE | |
Średnica drutu [mm] | 13,0 |
Długość [mm] | 332 |
Liczba zwojów | 4,4 |
Lokalizacja w aucie | z przodu |
EAN | 4050278084635 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
Zawieszenie | Dla pojazdów z techniką M |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Zamiana tylko w parach | |
Sprawdź numer OE | |
Średnica drutu [mm] | 11,8 |
Długość [mm] | 355 |
Liczba zwojów | 7,8 |
Lokalizacja w aucie | z tyłu |
EAN | 4050278097697 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Strona zabudowy | na dole | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Ciężar [kg] | 0,086 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 70 | |
Długość opakowania [cm] | 10,1 | |
Szerokość opakowania [cm] | 10,1 | |
Wysokość opakowania [cm] | 2,0 | |
nr EAN | 4056111057088 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | góra | |
Ciężar [kg] | 0,34 | |
Długość opakowania [cm] | 15,3 | |
Szerokość opakowania [cm] | 15,3 | |
Wysokość opakowania [cm] | 4,1 | |
nr EAN | 4056111057118 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | na dole | |
Ciężar [kg] | 0,107 | |
Długość opakowania [cm] | 14,4 | |
Szerokość opakowania [cm] | 12,8 | |
Wysokość opakowania [cm] | 2,8 | |
nr EAN | 4056111057033 |
Strona zabudowy | na dole | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Ciężar [kg] | 0,157 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 29,9 | |
Długość opakowania [cm] | 10,1 | |
Szerokość opakowania [cm] | 10,1 | |
Wysokość opakowania [cm] | 5,3 | |
nr EAN | 4056111057040 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Parametr | AA | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Ciężar [kg] | 2 | |
Grubość 1 [mm] | 11,8 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 109,6 | |
Długość [mm] | 355 | |
nr EAN | 4549762135927 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410090342 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Rodzaj skrzyni biegów | Skrzynia biegów manualna | |
Podwozie | dla pojazdów bez techniki M | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410032823 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410032830 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410115373 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Podwozie | dla pojazdów bez techniki M | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410032878 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Podwozie | dla pojazdów z techniką M | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410119746 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Numer seryjny | K4032528 | |
nr EAN | 5901159241755 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Rodzaj skrzyni biegów | Skrzynia biegów manualna | |
Podwozie | dla pojazdów bez techniki M | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410032823 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410032830 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Podwozie | dla pojazdów bez techniki M | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410032878 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wersja wzmocniona | ||
Podwozie | dla pojazdów bez techniki M | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410089797 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410090342 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410115373 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Podwozie | dla pojazdów z techniką M | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410119746 |
Strona zabudowy | góra | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Ciężar [kg] | 0,34 | |
Długość opakowania [cm] | 15,3 | |
Szerokość opakowania [cm] | 15,3 | |
Wysokość opakowania [cm] | 4,1 | |
nr EAN | 5903364319816 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024