Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 4025258566791 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość [mm] | 366 |
Parametr | AA |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
Grubość 1 [mm] | 14 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Długość [mm] | 336 |
Parametr | AA |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
średnica zewnętrzna [mm] | 99 |
Grubość 1 [mm] | 14 |
nr EAN | 4260603178193 |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Zamiana tylko w parach | |
Sprawdź numer OE | |
Średnica drutu [mm] | 14,2 |
Długość [mm] | 384 |
Liczba zwojów | 8,4 |
EAN | 4050278079518 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Wyposażenie pojazdu | Dla pojazdów bez systemu poziomującego |
Sprawdź numer OE | |
Zamiana tylko w parach | |
Średnica drutu [mm] | 14,0 |
Długość [mm] | 345 |
Liczba zwojów | 9,0 |
Lokalizacja w aucie | z tyłu |
EAN | 4050278084703 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Długość [mm] | 350 |
średnica zewnętrzna [mm] | 110,0 |
średnica zewnętrzna [mm] | 15,0 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Ciężar [kg] | 3,3 |
Zamiana tylko w parach | |
dla numeru OE | 202 321 18 04 |
nr EAN | 4027816373735 |
Długość [mm] | 336 |
średnica zewnętrzna [mm] | 99,0 |
średnica zewnętrzna [mm] | 14,0 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Ciężar [kg] | 2,92 |
Zamiana tylko w parach | |
nr EAN | 4027816396321 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Parametr | AA |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Ciężar [kg] | 3,04 |
Grubość 1 [mm] | 14 |
średnica zewnętrzna [mm] | 109 |
Długość [mm] | 383 |
nr EAN | 4909500571903 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Parametr | AA |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Ciężar [kg] | 2,62 |
Grubość 1 [mm] | 13,5 |
średnica zewnętrzna [mm] | 103 |
Długość [mm] | 315 |
nr EAN | 4909500582886 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Parametr | AA |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Ciężar [kg] | 2,92 |
Grubość 1 [mm] | 14 |
średnica zewnętrzna [mm] | 99 |
Długość [mm] | 336 |
nr EAN | 4909500583081 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Parametr | AA |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Ciężar [kg] | 3,27 |
Grubość 1 [mm] | 14,3 |
średnica zewnętrzna [mm] | 109 |
Długość [mm] | 384 |
nr EAN | 4909500571927 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Parametr | AA |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Ciężar [kg] | 3,04 |
Grubość 1 [mm] | 14 |
średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
Długość [mm] | 366 |
nr EAN | 4909500571941 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410014720 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Numer seryjny | 4031141 |
nr EAN | 5901159213110 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów bez systemu poziomującego |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410013563 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Wersja wzmocniona | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410089674 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 5900427367869 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
otwór Ø [mm] | 14 |
średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
Długość [mm] | 373 |
Opcja wyposażenia | Classic / Elegance |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 5907558525991 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
Długość [mm] | 385 |
otwór Ø [mm] | 13,75 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 5907558556544 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Wysokość [mm] | 21 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 5902659788658 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Wysokość [mm] | 17 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 5902659788665 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Wysokość [mm] | 13 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Ilość wypustek | 3 |
nr EAN | 5902659788672 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Wysokość [mm] | 17 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 5902659788696 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Wysokość [mm] | 5 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 5902659788702 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Parametr | AA |
Średnica [mm] | 14,1 |
Długość [mm] | 351 |
średnica zewnętrzna [mm] | 100 |
nr EAN | 5903766340838 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Długość [mm] | 315 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
średnica zewnętrzna [mm] | 103 |
Średnica drutu [mm] | 13,5 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Zamiana tylko w parach | |
Wysokość [mm] | 381 |
Grubość [mm] | 14 |
Wymagana ilość | 2 |
Materiał | Stal sprężynowa |
nr EAN | 4040074051504 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Zamiana tylko w parach | |
Wysokość [mm] | 334 |
Grubość [mm] | 13,3 |
Wymagana ilość | 2 |
Materiał | Stal sprężynowa |
nr EAN | 4040074069394 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Wysokość [mm] | 21 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 4040074103579 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Zamiana tylko w parach | |
Wysokość [mm] | 377 |
Grubość [mm] | 15 |
Wymagana ilość | 2 |
Materiał | Stal sprężynowa |
nr EAN | 4040074469156 |
Długość [mm] | 390 |
Ciężar [kg] | 3,500 |
średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 82 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 82 |
Liczba zwojów | 8,8 |
Długość opakowania [cm] | 40,6 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 14,0 |
nr EAN | 5412096241871 |
Długość [mm] | 352 |
Ciężar [kg] | 3,300 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 100 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 100 |
Liczba zwojów | 9,8 |
Długość opakowania [cm] | 40,6 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 14,1 |
nr EAN | 5412096241925 |
Długość [mm] | 319 |
Ciężar [kg] | 2,600 |
średnica zewnętrzna [mm] | 98 |
Długość opakowania [cm] | 41,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 15,4 |
Wysokość opakowania [cm] | 15 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 13,7 |
nr EAN | 5412096438950 |
Długość [mm] | 110 |
Ciężar [kg] | 3,100 |
średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
Długość opakowania [cm] | 40,6 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 14,0 |
nr EAN | 5412096412370 |
Parametr | AA |
średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
Długość [mm] | 385 |
Średnica [mm] | 13,75 |
nr EAN | 4013872378005 |
Parametr | AA |
Średnica [mm] | 14,3 |
Długość [mm] | 389 |
średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
nr EAN | 4013872378012 |
Parametr | AA |
Długość [mm] | 326 |
średnica zewnętrzna [mm] | 100 |
Średnica [mm] | 13,75 |
nr EAN | 4013872378074 |
Parametr | AA |
średnica zewnętrzna [mm] | 111 |
Średnica [mm] | 14,75 |
Długość [mm] | 356 |
nr EAN | 4013872378036 |
Parametr | AA |
Długość [mm] | 320 |
średnica zewnętrzna [mm] | 99 |
Średnica [mm] | 13,25 |
nr EAN | 4013872490875 |
Parametr | AA |
średnica zewnętrzna [mm] | 100 |
Średnica [mm] | 12,75 |
Długość [mm] | 305 |
nr EAN | 4013872490882 |
Parametr | AA |
Średnica [mm] | 14,1 |
Długość [mm] | 351 |
średnica zewnętrzna [mm] | 100 |
nr EAN | 4013872378050 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025