Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Buick » paski napędowe Buick ELECTRA » sprzęgło jednokierunkowe alternatora Buick ELECTRA

sprzęgło jednokierunkowe alternatora do BUICK ELECTRA

wybierz typ samochodu BUICK ELECTRA:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
średnica zewnętrzna [mm] 54,30
Średnica wewnętrzna [mm] 17,00
Długość 1 [mm] 38,60
Liczba rowków 6
Wymiar gwintu M16x1,5
Długość 2 [mm] 8,20
nr EAN 5901259437331
średnica zewnętrzna [mm] 54,20
Średnica wewnętrzna [mm] 17,00
Długość 1 [mm] 33,60
Liczba rowków 6
Wymiar gwintu M16x1,5
Długość 2 [mm] 6,60
nr EAN 5901259440751
Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm] 8
Ograniczenia producenta Bosch
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pokrywą
Liczba rowków 6
średnica zewnętrzna [mm] 61
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Głębokość zabudowy [mm] 11,6
dla numeru producenta F-232369.04/.05
dla numeru producenta F-232369.07/.08
Wymiar gwintu M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm] 17
Długość całkowita [mm] 38,5
Ø koła pasowego [mm] 54
nr EAN 4082300626599
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
nr EAN 8435398502409
Liczba rowków 6
Rozstaw od pierwszego rowka [mm] 8
dla numeru producenta F-232369.04/.05/.07
dla numeru producenta F-232369.08
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108106599
Szerokość [mm] 34
Średnica wewnętrzna [mm] 17
średnica zewnętrzna [mm] 58
dla numeru producenta F-232369.04
dla numeru producenta F-232369.05
dla numeru producenta F-232369.07
dla numeru producenta F-232369.08
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 5901619521496
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pokrywą
Ilość żeber 6
średnica zewnętrzna [mm] 54,1
Wymiar gwintu M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm] 17
dla numeru producenta F-232369.04/.05
dla numeru producenta F-232369.07/.08
nr EAN 4040074253274
Szerokość [mm] 33,6
Średnica wewnętrzna [mm] 17
średnica zewnętrzna [mm] 57,5
dla numeru producenta F-232369.04
dla numeru producenta F-232369.05
dla numeru producenta F-232369.07
dla numeru producenta F-232369.08
nr EAN 7316574757084
Średnica [mm] 54,13
Szerokość [mm] 35
Wymiar gwintu M16
Ilość żeber 6
Głębokość [mm] 11,3
otwór Ø [mm] 17
Kształt łba śruby / nakrętki Torx
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
Ciężar [kg] 0,5
nr EAN 3276425880030
Średnica [mm] 49,3
Szerokość [mm] 42
Wymiar gwintu M16
Ilość żeber 6
Głębokość [mm] 14,6
otwór Ø [mm] 17
Kształt łba śruby / nakrętki Torx
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
Ciężar [kg] 0,43
nr EAN 3276425880481
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprzęgło jednokierunkowe alternatora

Sprzęgło jednokierunkowe alternatora

Alternator jest podzespołem samochodu odpowiedzialnym przede wszystkim za ładowanie akumulatora podczas jazdy. Aby było to możliwe musi być sprzęgnięty z wałem napędowym silnika, którego obroty są przenoszone na urządzenie i warunkują jego pracę. W roli układu przenoszenia napędu występują specjalne koła napędowe. Koło pasowe alternatora jest narażone na drgania skrętne, które powstają w wyniki nieregularnej pracy silnika spalinowego. Jest ona następstwem zjawisk fizycznych, które zachodzą w jego komorze i decydują o tzw. niejednostajności biegu silnika. Efektem nierównej pracy jednostki napędowej są drgania skrętne, które mają destrukcyjny wpływ nie tylko na sam silnik, ale również na inne podzespoły pojazdu. W przypadku alternatora do ich eliminacji stosuje się sprzęgło jednokierunkowe.

Zasada działania sprzęgła jednokierunkowego alternatora


Nowoczesna technika wciąż się rozwija, dlatego na rynku co pewien czas pojawiają się innowacyjne rozwiązania (sprzęgiełko OAD). Obok nich wciąż jeszcze są popularne i powszechnie stosowane sprzęgła jednokierunkowe (OWC). Pełnią one podobne funkcje, ale pracują na zupełnie innej zasadzie. Działanie detalu sprowadza się do możliwości wykonywania swobodnych obrotów tylko w jednym kierunku. W przypadku, gdy połączony z nim wał wykazuje tendencję nierównej pracy, następuje rozłączenie elementów. Taka sytuacja ma miejsce wtedy, gdy prędkość pracy alternatora jest większa niż wału (przesuwanie się paska). Sprzęgło obraca się wówczas na tzw. biegu jałowym. Rozłączenie powoduje, że alternator płynnie wytraca prędkość, bez szarpania podczas jego mechanicznego zatrzymywania.

Kiedy wymienić sprzęgło jednokierunkowe alternatora?


Sprzęgło jednokierunkowe alternatora jest elementem, który ulega zużywaniu się w wyniku eksploatacji. Dlatego wymaga okresowej wymiany, w celu zapewnienia jego niezawodnej pracy i ochrony jednostki napędowej samochodu. Zaleca się ją co ok. 100-120 tys. kilometrów lub za każdym razem, gdy jest wymieniany pasek lub remontowany układ rozrządu. Sprzęgła jednokierunkowe są dedykowane konkretnym modelom i markom samochodów.