Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dodge » paski napędowe Dodge DAKOTA Extended Cab Pickup » sprzęgło jednokierunkowe alternatora Dodge DAKOTA Extended Cab Pickup

sprzęgło jednokierunkowe alternatora do DODGE DAKOTA Extended Cab Pickup

wybierz typ samochodu DODGE DAKOTA Extended Cab Pickup :
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
138.01 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
średnica zewnętrzna [mm] 55
Wysokość zabudowy 42
Średnica wewnętrzna [mm] 17
Liczba rowków 5
nr EAN 8052553270661
cena brutto:
157.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Liczba rowków 5
średnica zewnętrzna [mm] 54
Średnica wewnętrzna [mm] 17
Szerokość [mm] 42
nr EAN 5400608375800
cena brutto:
80.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Liczba rowków 5
Rozstaw od pierwszego rowka [mm] 9
Szerokość [mm] 39,8
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 54,0/17,0
dla numeru producenta F-558432.XX
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
nr EAN 4005108555212
cena brutto:
164.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Liczba rowków 5
Rozstaw od pierwszego rowka [mm] 16,4
dla numeru producenta F-565232.XX
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
nr EAN 4014870132989
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprzęgło jednokierunkowe alternatora

Sprzęgło jednokierunkowe alternatora

Alternator jest podzespołem samochodu odpowiedzialnym przede wszystkim za ładowanie akumulatora podczas jazdy. Aby było to możliwe musi być sprzęgnięty z wałem napędowym silnika, którego obroty są przenoszone na urządzenie i warunkują jego pracę. W roli układu przenoszenia napędu występują specjalne koła napędowe. Koło pasowe alternatora jest narażone na drgania skrętne, które powstają w wyniki nieregularnej pracy silnika spalinowego. Jest ona następstwem zjawisk fizycznych, które zachodzą w jego komorze i decydują o tzw. niejednostajności biegu silnika. Efektem nierównej pracy jednostki napędowej są drgania skrętne, które mają destrukcyjny wpływ nie tylko na sam silnik, ale również na inne podzespoły pojazdu. W przypadku alternatora do ich eliminacji stosuje się sprzęgło jednokierunkowe.

Zasada działania sprzęgła jednokierunkowego alternatora


Nowoczesna technika wciąż się rozwija, dlatego na rynku co pewien czas pojawiają się innowacyjne rozwiązania (sprzęgiełko OAD). Obok nich wciąż jeszcze są popularne i powszechnie stosowane sprzęgła jednokierunkowe (OWC). Pełnią one podobne funkcje, ale pracują na zupełnie innej zasadzie. Działanie detalu sprowadza się do możliwości wykonywania swobodnych obrotów tylko w jednym kierunku. W przypadku, gdy połączony z nim wał wykazuje tendencję nierównej pracy, następuje rozłączenie elementów. Taka sytuacja ma miejsce wtedy, gdy prędkość pracy alternatora jest większa niż wału (przesuwanie się paska). Sprzęgło obraca się wówczas na tzw. biegu jałowym. Rozłączenie powoduje, że alternator płynnie wytraca prędkość, bez szarpania podczas jego mechanicznego zatrzymywania.

Kiedy wymienić sprzęgło jednokierunkowe alternatora?


Sprzęgło jednokierunkowe alternatora jest elementem, który ulega zużywaniu się w wyniku eksploatacji. Dlatego wymaga okresowej wymiany, w celu zapewnienia jego niezawodnej pracy i ochrony jednostki napędowej samochodu. Zaleca się ją co ok. 100-120 tys. kilometrów lub za każdym razem, gdy jest wymieniany pasek lub remontowany układ rozrządu. Sprzęgła jednokierunkowe są dedykowane konkretnym modelom i markom samochodów.