Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Nissan » paski napędowe Nissan PATROL III/1 Station Wagon (W160) » sprzęgło jednokierunkowe alternatora Nissan PATROL III/1 Station Wagon (W160)

sprzęgło jednokierunkowe alternatora do NISSAN PATROL III/1 Station Wagon (W160)

wybierz typ samochodu NISSAN PATROL III/1 Station Wagon (W160):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Odstęp pomiędzy kołem pasowym i alternatorem [mm] 16
Ograniczenia producenta Bosch
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pokrywą
Liczba rowków 6
średnica zewnętrzna [mm] 54
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Głębokość zabudowy [mm] 16
dla numeru producenta F-225355.XX
Wymiar gwintu M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm] 17
Długość całkowita [mm] 40,3
Ø koła pasowego [mm] 50
nr EAN 4082300626872
Status produktu: Normalny
nr EAN 8435398502355
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
nr EAN 8435398502386
Liczba rowków 6
Rozstaw od pierwszego rowka [mm] 14,55
dla numeru producenta F-225355.XX
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
nr EAN 4005108193100
Liczba rowków 6
Rozstaw od pierwszego rowka [mm] 14,55
dla numeru producenta F-225355.XX
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
nr EAN 5907558562187
Masa [g] 500
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 61
Szerokość 1 [mm] 35
nr EAN 3413520506285
Średnica [mm] 55,8
Szerokość [mm] 41
Wymiar gwintu M16
Ilość żeber 6
Głębokość [mm] 11,1
otwór Ø [mm] 17
Kształt łba śruby / nakrętki Torx
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
Ciężar [kg] 0,56
nr EAN 3276425880016
Średnica [mm] 55,87
Szerokość [mm] 35
Wymiar gwintu M16
Ilość żeber 5
Głębokość [mm] 11,1
otwór Ø [mm] 17
Kształt łba śruby / nakrętki Torx
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
Ciężar [kg] 0,52
nr EAN 3276425880085
Średnica [mm] 49,5
Szerokość [mm] 40,6
Wymiar gwintu M16
Ilość żeber 6
Głębokość [mm] 16
otwór Ø [mm] 17
Kształt łba śruby / nakrętki Torx
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
Ciężar [kg] 0,43
nr EAN 3276425880146
Średnica [mm] 56
Szerokość [mm] 42
Wymiar gwintu M16
Ilość żeber 6
Głębokość [mm] 16
otwór Ø [mm] 17
Kształt łba śruby / nakrętki Torx
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
Ciężar [kg] 0,57
nr EAN 3276425880245
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprzęgło jednokierunkowe alternatora

Sprzęgło jednokierunkowe alternatora

Alternator jest podzespołem samochodu odpowiedzialnym przede wszystkim za ładowanie akumulatora podczas jazdy. Aby było to możliwe musi być sprzęgnięty z wałem napędowym silnika, którego obroty są przenoszone na urządzenie i warunkują jego pracę. W roli układu przenoszenia napędu występują specjalne koła napędowe. Koło pasowe alternatora jest narażone na drgania skrętne, które powstają w wyniki nieregularnej pracy silnika spalinowego. Jest ona następstwem zjawisk fizycznych, które zachodzą w jego komorze i decydują o tzw. niejednostajności biegu silnika. Efektem nierównej pracy jednostki napędowej są drgania skrętne, które mają destrukcyjny wpływ nie tylko na sam silnik, ale również na inne podzespoły pojazdu. W przypadku alternatora do ich eliminacji stosuje się sprzęgło jednokierunkowe.

Zasada działania sprzęgła jednokierunkowego alternatora


Nowoczesna technika wciąż się rozwija, dlatego na rynku co pewien czas pojawiają się innowacyjne rozwiązania (sprzęgiełko OAD). Obok nich wciąż jeszcze są popularne i powszechnie stosowane sprzęgła jednokierunkowe (OWC). Pełnią one podobne funkcje, ale pracują na zupełnie innej zasadzie. Działanie detalu sprowadza się do możliwości wykonywania swobodnych obrotów tylko w jednym kierunku. W przypadku, gdy połączony z nim wał wykazuje tendencję nierównej pracy, następuje rozłączenie elementów. Taka sytuacja ma miejsce wtedy, gdy prędkość pracy alternatora jest większa niż wału (przesuwanie się paska). Sprzęgło obraca się wówczas na tzw. biegu jałowym. Rozłączenie powoduje, że alternator płynnie wytraca prędkość, bez szarpania podczas jego mechanicznego zatrzymywania.

Kiedy wymienić sprzęgło jednokierunkowe alternatora?


Sprzęgło jednokierunkowe alternatora jest elementem, który ulega zużywaniu się w wyniku eksploatacji. Dlatego wymaga okresowej wymiany, w celu zapewnienia jego niezawodnej pracy i ochrony jednostki napędowej samochodu. Zaleca się ją co ok. 100-120 tys. kilometrów lub za każdym razem, gdy jest wymieniany pasek lub remontowany układ rozrządu. Sprzęgła jednokierunkowe są dedykowane konkretnym modelom i markom samochodów.