średnica zewnętrzna [mm] | 71,55 |
dla średnicy wałka od [mm] | 59,5 |
dla średnicy obudowy od [mm] | 71,55 |
przy średnicy obudowy [mm] | 71,8 |
Wymiar standardowy [STD] | |
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | BB2028 |
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | BB2043 |
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | BC5000 |
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | BM1014 |
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | BM1031 |
dla średnicy szybu do [mm] | 59,75 |
nr EAN | 5027049563322 |
Długość [mm] | 68 |
Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
Długość gwintu [mm] | 54 |
Strona zabudowy | od strony czołowej |
Ciężar [kg] | 0,120 |
nr EAN | 4027816230427 |
Wymiar standardowy [STD] | |
Numer komponentu | 71687600 |
Wymagana ilość | 2 |
Jednostka ilości | para |
nr EAN | 4028977400773 |
Numer komponentu | 029AL20867000 |
dla średnicy obudowy od [mm] | 71,55 |
przy średnicy obudowy [mm] | 71,8 |
dla grubości ścianki od [mm] | 2,425 |
do grubości ścianki [mm] | 2,475 |
dla średnicy wałka od [mm] | 59,5 |
do średnicy wałka [mm] | 59,75 |
nr EAN | 4009026835180 |
Kształt łba śruby / nakrętki | Dwunastokąt |
Wersja śruby/nakrętki | z kołnierzem |
Wymiar gwintu | M 16 |
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu | |
Długość całkowita [mm] | 66 |
Skok gwintu [mm] | 1,5 |
Klasa wytrzymałości | 10.9 |
Wersja śruby/nakrętki | Śruba rozporowa |
Długość śruby pod główką [mm] | 54 |
Śruba wału korbowego to jeden z elementów składowych silnika samochodowego. Jej głównym zadaniem jest utrzymanie połączenia między wałem korbowym a blokiem silnika. W ten sposób zapewnia ona płynne i równomierne przenoszenie siły z wału korbowego na poszczególne tłoki oraz korbowody.
Śruba wału korbowego jest elementem narażonym na duże obciążenia mechaniczne, dlatego jej wytrzymałość jest kluczowa dla prawidłowej pracy silnika. W przypadku awarii tego elementu może dojść do uszkodzenia całego silnika, co wiąże się z koniecznością jego wymiany lub naprawy, co może być kosztowne.
Śruba wału korbowego jest zwykle wykonana z wysokiej jakości stali, która zapewnia jej odpowiednią wytrzymałość na obciążenia. Może być też pokrywana specjalnymi warstwami ochronnymi, takimi jak powłoki galwaniczne lub teflon, które zwiększają jej trwałość i odporność na zużycie.
Aby zapewnić prawidłową pracę silnika, niezbędne jest regularne sprawdzanie stanu śruby wału korbowego oraz wymienianie jej, jeśli zajdzie taka potrzeba. W przypadku samochodów z silnikami benzynowymi zaleca się wymianę tego elementu co 50 000 - 100 000 kilometrów, natomiast w przypadku samochodów z silnikami diesel zaleca się wymianę co 100 000 - 150 000 kilometrów.
Podsumowując, śruba wału korbowego jest ważnym elementem składowym silnika samochodowego, odpowiedzialnym za płynne i równomierne przenoszenie siły z wału korbowego na poszczególne tłoki i korbowody. Niezbędne jest regularne sprawdzanie jej stanu i wymienianie.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025