
| średnica zewnętrzna [mm] | 73,5 |
| dla średnicy wałka od [mm] | 53 |
| dla średnicy obudowy od [mm] | 73,7 |
| przy średnicy obudowy [mm] | 73,95 |
| Wymiar standardowy [STD] | |
| dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | BB2062 |
| dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | BM1045 |
| dla średnicy szybu do [mm] | 53,25 |
| nr EAN | 5027049553088 |

| średnica zewnętrzna [mm] | 48,0 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
| Rozmiar klucza | 18 |
| Kształt łba śruby / nakrętki | Sześciokąt zewnętrzny |
| Długość śruby pod główką [mm] | 49 |
| Ciężar [kg] | 0,178 |
| Wersja śruby/nakrętki | podkładka zabezpieczającą |
| nr EAN | 4027816272595 |

| Długość [mm] | 79,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Jakość/Klasa | 11.9 |
| Rozmiar klucza | 18 |
| Kształt łba śruby / nakrętki | Sześciokąt zewnętrzny |
| Powierzchnia | Płytki pokryte cynkiem |
| Długość śruby pod główką [mm] | 56 |
| Strona zabudowy | od strony czołowej |
| Ciężar [kg] | 0,250 |
| Wersja śruby/nakrętki | z podkładką okrągłą |
| nr EAN | 4027816301530 |

| Numer komponentu | 04-4048 |
| Wymiar standardowy [STD] | |
| nr EAN | 4044197564569 |

| Wymiar standardowy [STD] | |
| Numer komponentu | 72772600 |
| Wymagana ilość | 2 |
| Jednostka ilości | para |
| nr EAN | 4028977602252 |

| Numer komponentu | 021AL21965000 |
| dla średnicy obudowy od [mm] | 73,750 |
| przy średnicy obudowy [mm] | 73,950 |
| dla grubości ścianki od [mm] | 2,790 |
| do grubości ścianki [mm] | 2,840 |
| dla średnicy wałka od [mm] | 53,500 |
| do średnicy wałka [mm] | 53,750 |
| nr EAN | 4057635174268 |

| Długość [mm] | 79,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14x1,5 |
| Długość śruby pod główką [mm] | 55 |
| dla numeru OE | 8200367922 |
| nr EAN | 3660872447975 |

| Wymiar gwintu | M 14 |
| Skok gwintu [mm] | 1,5 |
| Kształt łba śruby / nakrętki | Sześciokąt zewnętrzny |
| Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu | |
| Długość całkowita [mm] | 79 |
| Wersja śruby/nakrętki | z podkładką mocowaną |
| Wersja śruby/nakrętki | z kołnierzem |
Śruba wału korbowego to jeden z elementów składowych silnika samochodowego. Jej głównym zadaniem jest utrzymanie połączenia między wałem korbowym a blokiem silnika. W ten sposób zapewnia ona płynne i równomierne przenoszenie siły z wału korbowego na poszczególne tłoki oraz korbowody.
Śruba wału korbowego jest elementem narażonym na duże obciążenia mechaniczne, dlatego jej wytrzymałość jest kluczowa dla prawidłowej pracy silnika. W przypadku awarii tego elementu może dojść do uszkodzenia całego silnika, co wiąże się z koniecznością jego wymiany lub naprawy, co może być kosztowne.
Śruba wału korbowego jest zwykle wykonana z wysokiej jakości stali, która zapewnia jej odpowiednią wytrzymałość na obciążenia. Może być też pokrywana specjalnymi warstwami ochronnymi, takimi jak powłoki galwaniczne lub teflon, które zwiększają jej trwałość i odporność na zużycie.
Aby zapewnić prawidłową pracę silnika, niezbędne jest regularne sprawdzanie stanu śruby wału korbowego oraz wymienianie jej, jeśli zajdzie taka potrzeba. W przypadku samochodów z silnikami benzynowymi zaleca się wymianę tego elementu co 50 000 - 100 000 kilometrów, natomiast w przypadku samochodów z silnikami diesel zaleca się wymianę co 100 000 - 150 000 kilometrów.
Podsumowując, śruba wału korbowego jest ważnym elementem składowym silnika samochodowego, odpowiedzialnym za płynne i równomierne przenoszenie siły z wału korbowego na poszczególne tłoki i korbowody. Niezbędne jest regularne sprawdzanie jej stanu i wymienianie.
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025