Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » silnik Opel VIVARO A Autobus (X83) » mechanizm korbowy Opel VIVARO A Autobus (X83) » wał korbowy Opel VIVARO A Autobus (X83) » śruba wału korbowego, podkładka dystansowa Opel VIVARO A Autobus (X83)

śruba wału korbowego, podkładka dystansowa do OPEL VIVARO A Autobus (X83)

wybierz typ samochodu OPEL VIVARO A Autobus (X83):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
średnica zewnętrzna [mm] 79,75
dla średnicy wałka od [mm] 60,5
dla średnicy obudowy od [mm] 79,75
przy średnicy obudowy [mm] 80
Wymiar standardowy [STD] 
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) BB2051
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) BM1041
dla średnicy szybu do [mm] 60,75
nr EAN 5027049552968
średnica zewnętrzna [mm] 48,0
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
Rozmiar klucza 18
Kształt łba śruby / nakrętki Sześciokąt zewnętrzny
Długość śruby pod główką [mm] 49
Ciężar [kg] 0,178
Wersja śruby/nakrętki podkładka zabezpieczającą
nr EAN 4027816272595
Numer komponentu 66741AF
Podwymiar [mm] 0,10
nr EAN 4044197430093
Numer komponentu 66741AF
Wymiar standardowy [STD] 
nr EAN 4044197430109
Wymiar standardowy [STD] 
Numer komponentu 71519608
Wymagana ilość 2
Jednostka ilości para
nr EAN 4028977056437
Numer komponentu 021AL19991000
dla średnicy obudowy od [mm] 80,0
dla grubości ścianki od [mm] 2,350
dla średnicy wałka od [mm] 60,75
nr EAN 4009026529270
cena brutto:
20.00 zł
 Kup
Długość [mm] 60
Gwint zewn. [mm] M12x1,25
Długość śruby pod główką [mm] 40
dla numeru OE 8200557644
nr EAN 3660872447968
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
śruba wału korbowego, podkładka dystansowa

Śruba wału korbowego to jeden z elementów składowych silnika samochodowego. Jej głównym zadaniem jest utrzymanie połączenia między wałem korbowym a blokiem silnika. W ten sposób zapewnia ona płynne i równomierne przenoszenie siły z wału korbowego na poszczególne tłoki oraz korbowody.

Śruba wału korbowego jest elementem narażonym na duże obciążenia mechaniczne, dlatego jej wytrzymałość jest kluczowa dla prawidłowej pracy silnika. W przypadku awarii tego elementu może dojść do uszkodzenia całego silnika, co wiąże się z koniecznością jego wymiany lub naprawy, co może być kosztowne.

Śruba wału korbowego jest zwykle wykonana z wysokiej jakości stali, która zapewnia jej odpowiednią wytrzymałość na obciążenia. Może być też pokrywana specjalnymi warstwami ochronnymi, takimi jak powłoki galwaniczne lub teflon, które zwiększają jej trwałość i odporność na zużycie.

Aby zapewnić prawidłową pracę silnika, niezbędne jest regularne sprawdzanie stanu śruby wału korbowego oraz wymienianie jej, jeśli zajdzie taka potrzeba. W przypadku samochodów z silnikami benzynowymi zaleca się wymianę tego elementu co 50 000 - 100 000 kilometrów, natomiast w przypadku samochodów z silnikami diesel zaleca się wymianę co 100 000 - 150 000 kilometrów.

Podsumowując, śruba wału korbowego jest ważnym elementem składowym silnika samochodowego, odpowiedzialnym za płynne i równomierne przenoszenie siły z wału korbowego na poszczególne tłoki i korbowody. Niezbędne jest regularne sprawdzanie jej stanu i wymienianie.