Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ldv » układ zapłonowy Ldv MAXUS Autobus » sterownik, czujniki Ldv MAXUS Autobus

sterownik, czujniki do LDV MAXUS Autobus

wybierz typ samochodu LDV MAXUS Autobus:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
278.00 zł
 Kup
Liczba cylindrów 6
Napięcie [V] 12
Konstrukcja świec żarowych zdolny do nagrzewania wtórnego
nr EAN 4044197907205
PRZEKAŹNIK ŚWIEC ŻAROWYCH BMW
automatyczna skrzynia biegów
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 12218591724
Numer dostawcy: 12218591724
Gwintowana złączka M12 x 1,5
Ilość połączeń 2
nr EAN 8053379138272
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079321945
Długość [mm] 48,5
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,5
Rozmiar klucza 22
Ilość połączeń 2
Kolor czarny
Strona zabudowy Głowica silnika
Ciężar [kg] 0,030
nr EAN 5907558581072
Długość [mm] 70
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,5
Kształt łba śruby / nakrętki zewnętrzny wielokątny
Ilość połączeń 2
Materiał Tworzywo sztuczne
Długość śruby pod główką [mm] 45
Ciężar [kg] 0,01
nr EAN 5901619568231
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sterownik, czujniki

Sterowniki i czujniki układu zapłonowego

Czujniki to elementy, bez których nie mógłby działać żaden nowoczesny pojazd. W dzisiejszych samochodach jest ich setki i wykonują wiele pomiarów, aby samochód miał jak najlepsze osiągi i emitował jak najmniej szkodliwych spalin do atmosfery. Sygnał czujników jest przekazywany do sterownika silnika, który z kolei steruje odpowiednim składem mieszanki paliwowo-powietrznej, momentem zapłonu paliwa itd. Samochody z elektronicznym wtryskiem paliwa pozwalają na zwiększenie mocy silnika i zmniejszenie spalania. Stare samochody podczas rozruchu przy niskiej temperaturze potrzebowały ssania, dzięki sterownikowi ECU stosowanemu w nowoczesnych samochodach, dobierana jest odpowiednia dawka paliwa, co pozwala na szybszy start silnika. Jednym z najpowszechniejszych czujników w samochodzie jest czujnik położenia wału korbowego, wałka rozrządu odpowiadają one za prawidłową pracę jednostki napędowej, w przypadku ich uszkodzenia obroty silnika mogą falować, w gorszych przypadkach silnik może nawet nie odpalać.

Przekaźnik świec żarowych steruje czasem żarzenia świec żarowych podczas uruchamiania silnika z zapłonem samoczynnym. Wyłącza podgrzewanie świec żarowych w odopwiednim momencie nie dopuszczając do ich przegrzania.

Czujnik temperatury płynu chłodzącego przekazuje informacje o temperaturze płynu do jednostki centralnej samochodu. Na tej podstawie komputer samochodu steruje ilością proporcją paliwa podawanego na jednostkę powietrza, która jest nieco większa przy zimnym silniku.

Moduł zapłonowy rozdziela napięcie do kolejnych świec zapłonowych w samochodzie z silnikiem o zapłonie iskrowym. Moduł zapłonowy zastąpił rodzielacz mechaniczny zapłonu stosowany w układach zapłonowych starszego typu.