Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » układ zapłonowy Opel VECTRA B Kombi (J96) » sterownik, czujniki Opel VECTRA B Kombi (J96)

sterownik, czujniki do OPEL VECTRA B Kombi (J96)

wybierz typ samochodu OPEL VECTRA B Kombi (J96):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Prąd znamionowy [A] 70
Napięcie znamionowe [V] 12
Ilość biegunów 4
Funkcja przekaźnika Kontakt roboczy
Rodzaj korpusu Obudowa z pokrywą z tworzywa sztucznego
Rodzaj zabezpieczenia (kod IP) IP5K4
Funkcja przełączania Włącznik/wyłącznik
Zakres temperatury od [°C] -40
Zakres temperatury do [°C] 85
Opór [Ohm] 63
Kolor czarny
Długość [mm] 28
Szerokość [mm] 28
Wysokość [mm] 40
nr EAN 3165143407677
Prąd znamionowy [A] 70
Napięcie znamionowe [V] 12
Funkcja przekaźnika Kontakt roboczy
Zakres temperatury od [°C] -40
Zakres temperatury do [°C] 85
nr EAN 3165143407790
Gwintowana złączka 1/8'' x 27 NPT
nr EAN 8053379026661
Wymiar gwintu 1/8-27NPT
Rozmiar klucza 13
nr EAN 8012510040126
cena brutto:
27.00 zł
 Kup
Funkcja przekaźnika Kontakt roboczy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z opornikiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łącznika
Rodzaj zabezpieczenia (kod IP) 54
Napięcie znamionowe [V] 12
Możliwość obciążania dla 12V 50A
Odpowiada części oryginalnej w kolorze żółty
Kolor czarny
dla numeru OE 90226846
Obciążenie indukcyjne [A] 46
Obciążenie pojemnościowe [A] 44
Obciążenie omowe [A] 50
Ilość biegunów 4
Schemat połączeń S2
Funkcja przełączania Zwieracz wysokoparametrowy
ID wykonania wtyczki B3
Zakres temperatury [°C] 80
nr EAN 4082300078671
Długość [mm] 36,7
średnica zewnętrzna [mm] 8,0
Gwint zewn. [mm] M10 x 1
Długość gwintu [mm] 9,7
Rozmiar klucza 13
Ilość połączeń 1
Materiał mosiądz
Punkt włączania [°C] 120
Ciężar [kg] 0,014
nr EAN 5907558548082
cena brutto:
17.00 zł
 Kup
Funkcja przekaźnika Kontakt roboczy
Funkcja przekaźnika System podgrzewania wstępnego
Ilość połączeń 4
Funkcja przekaźnika Odciążenie styk X
Ilość biegunów 1
Wymiar gwintu 1/8x27NPT
ID wykonania wtyczki 1 polig
Ciężar [kg] 0,02144
nr EAN 4046001299063
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sterownik, czujniki

Sterowniki i czujniki układu zapłonowego

Czujniki to elementy, bez których nie mógłby działać żaden nowoczesny pojazd. W dzisiejszych samochodach jest ich setki i wykonują wiele pomiarów, aby samochód miał jak najlepsze osiągi i emitował jak najmniej szkodliwych spalin do atmosfery. Sygnał czujników jest przekazywany do sterownika silnika, który z kolei steruje odpowiednim składem mieszanki paliwowo-powietrznej, momentem zapłonu paliwa itd. Samochody z elektronicznym wtryskiem paliwa pozwalają na zwiększenie mocy silnika i zmniejszenie spalania. Stare samochody podczas rozruchu przy niskiej temperaturze potrzebowały ssania, dzięki sterownikowi ECU stosowanemu w nowoczesnych samochodach, dobierana jest odpowiednia dawka paliwa, co pozwala na szybszy start silnika. Jednym z najpowszechniejszych czujników w samochodzie jest czujnik położenia wału korbowego, wałka rozrządu odpowiadają one za prawidłową pracę jednostki napędowej, w przypadku ich uszkodzenia obroty silnika mogą falować, w gorszych przypadkach silnik może nawet nie odpalać.

Przekaźnik świec żarowych steruje czasem żarzenia świec żarowych podczas uruchamiania silnika z zapłonem samoczynnym. Wyłącza podgrzewanie świec żarowych w odopwiednim momencie nie dopuszczając do ich przegrzania.

Czujnik temperatury płynu chłodzącego przekazuje informacje o temperaturze płynu do jednostki centralnej samochodu. Na tej podstawie komputer samochodu steruje ilością proporcją paliwa podawanego na jednostkę powietrza, która jest nieco większa przy zimnym silniku.

Moduł zapłonowy rozdziela napięcie do kolejnych świec zapłonowych w samochodzie z silnikiem o zapłonie iskrowym. Moduł zapłonowy zastąpił rodzielacz mechaniczny zapłonu stosowany w układach zapłonowych starszego typu.