Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Saab » układ zapłonowy Saab 900 I kabriolet » sterownik, czujniki Saab 900 I kabriolet

sterownik, czujniki do SAAB 900 I kabriolet

wybierz typ samochodu SAAB 900 I kabriolet:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość przewodu [mm] 22
Gwintowana złączka 1/8'' x 27 NPT
Ilość połączeń 1
nr EAN 8053379026708
Gwintowana złączka M12 x 1,5
Ilość połączeń 2
nr EAN 8053379026968
Wymiar gwintu 1/8-27NPT
Rozmiar klucza 13
nr EAN 8012510040218
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510041307
Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558563269
Długość [mm] 50,7
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,5
Długość gwintu [mm] 11
Rozmiar klucza 19
Ilość połączeń 2
Kolor niebieski
Oznaczenie koloru niebieski
Punkt włączania [°C] 20
Ciężar [kg] 0,022
nr EAN 5907558548099
Ilość biegunów 2
Wysokość [mm] 51,8
Ciężar [kg] 0,029
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Wymiar gwintu M12x1,5
Kolor obudowy niebieski
Rozmiar klucza 19
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 4046001313370
Wymiar gwintu M12 x 1,5
Rozmiar klucza 19
Ilość biegunów 2
Oznaczenie koloru niebieski
Ciężar [kg] 0,03473
nr EAN 4046001433399
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sterownik, czujniki

Sterowniki i czujniki układu zapłonowego

Czujniki to elementy, bez których nie mógłby działać żaden nowoczesny pojazd. W dzisiejszych samochodach jest ich setki i wykonują wiele pomiarów, aby samochód miał jak najlepsze osiągi i emitował jak najmniej szkodliwych spalin do atmosfery. Sygnał czujników jest przekazywany do sterownika silnika, który z kolei steruje odpowiednim składem mieszanki paliwowo-powietrznej, momentem zapłonu paliwa itd. Samochody z elektronicznym wtryskiem paliwa pozwalają na zwiększenie mocy silnika i zmniejszenie spalania. Stare samochody podczas rozruchu przy niskiej temperaturze potrzebowały ssania, dzięki sterownikowi ECU stosowanemu w nowoczesnych samochodach, dobierana jest odpowiednia dawka paliwa, co pozwala na szybszy start silnika. Jednym z najpowszechniejszych czujników w samochodzie jest czujnik położenia wału korbowego, wałka rozrządu odpowiadają one za prawidłową pracę jednostki napędowej, w przypadku ich uszkodzenia obroty silnika mogą falować, w gorszych przypadkach silnik może nawet nie odpalać.

Przekaźnik świec żarowych steruje czasem żarzenia świec żarowych podczas uruchamiania silnika z zapłonem samoczynnym. Wyłącza podgrzewanie świec żarowych w odopwiednim momencie nie dopuszczając do ich przegrzania.

Czujnik temperatury płynu chłodzącego przekazuje informacje o temperaturze płynu do jednostki centralnej samochodu. Na tej podstawie komputer samochodu steruje ilością proporcją paliwa podawanego na jednostkę powietrza, która jest nieco większa przy zimnym silniku.

Moduł zapłonowy rozdziela napięcie do kolejnych świec zapłonowych w samochodzie z silnikiem o zapłonie iskrowym. Moduł zapłonowy zastąpił rodzielacz mechaniczny zapłonu stosowany w układach zapłonowych starszego typu.