Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » paski napędowe Mercedes-benz T1/TN Platforma / podwozie » pasek wieloklinowy Mercedes-benz T1/TN Platforma / podwozie » tłumik drgań skrętnych Mercedes-benz T1/TN Platforma / podwozie

tłumik drgań skrętnych do MERCEDES-BENZ T1/TN Platforma / podwozie

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ T1/TN Platforma / podwozie:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Tryb pracy hydrauliczny
Moc siła F [N] 900
nr EAN 4005108512147
Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Moc siła F [N] 900
Tryb pracy hydrauliczny
nr EAN 4031185306065
Siła ciągu [N] 100
Siła nacisku [N] 1050
Długość [mm] 195
Suw [mm] 38
nr EAN 4046577094079
Wyświetlanie od 1 do 3 (z 3 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
tłumik drgań skrętnych


Tłumik drgań napędu paska wieloklinowego


Tłumik drgań skrętnych paska wieloklinowego zmniejsza drgania, które powstają podczas pracy napędu paska wieloklinowego. Drgania te niekorzystnie wpływają na żywotność układu napędowego paska wieloklinowego. Tłumik drgań paska wieloklinowego pełni rolę podobną do amortyzatora zawieszenia. Drganie powstające na rolce napinającej tłumione jest przez tlumik drgań skrętnych paska dzięki czemu praca całego podzespołu jest płynniejsza i nie powoduje szybszego zużycia paska wieloklinowego i napinacza paska.
 

Jakie są objawy zużycia tłumika drgań skrętnych paska wieloklinowego


amortyzator drgań skrętnych paska wielorowkowegoTypowym objawem zużycia tłumika drgań paska wieloklinowego jest wpadanie paska w poślizgi podczas pracy, szczególnie przy zmianie prędkości obrotowej wału korbowego. Zużyty tłumik niedostatecznie tłumi albo wcale nie tłumi powstałych drgań skrętnych. Napinacz wpada w wibracje i pasek jest czasowo niedostatecznie napinany, co powoduje wspomniane wcześniej poślizgi. Dodatkowo może być słyszalne grzechotanie w układzie napędowym paska, ale nie jest to reguła. Taki stan rzeczy może powodować szybsze zużycie pozostałych podzespołów układu napinania paska wieloklinowego.


Jak często należy wymieniać tłumik drgań skrętnych paska wieloklinowego


Na pewno powinno się go wymienić przy zauważeniu opisanych wyżej objawów nieprawidłowej pracy oraz przy każdej wymianie pozostałych części napędu paska. Skoro zużyciu uległa rolka napinająca lub pasek wieloklinowy, to na pewno cykl życia tłumika drgań skrętnych paska też zmierza ku końcowi i nie ma co zwlekać z jego wymianą.