Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » paski napędowe Honda PCX » pasek wieloklinowy Honda PCX » tłumik drgań skrętnych Honda PCX

tłumik drgań skrętnych do HONDA PCX

wybierz typ samochodu HONDA PCX:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Moc siła F [N] 55
Moc siła F [N] 435
Ciężar [kg] 0,275
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816081098
Status produktu: Normalny
nr EAN 4005108327505
Status produktu: Normalny
nr EAN 5901619530788
Siła ciągu [N] 105
Siła nacisku [N] 435
Długość [mm] 220
Suw [mm] 48
nr EAN 4046577094048
Siła ciągu [N] 105
Siła nacisku [N] 435
Długość [mm] 220
Suw [mm] 56
nr EAN 4046577093997
Moc siła F [N] 55
Moc siła F [N] 435
Ciężar [kg] 0,275
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688081094
Moc siła F [N] 435
Ciężar [kg] 0,275
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688199959
dla numeru OE 111 200 0414
Długość [mm] 220
Suw [mm] 48
Siła ciągu [N] 105
Siła nacisku [N] 435
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
tłumik drgań skrętnych


Tłumik drgań napędu paska wieloklinowego


Tłumik drgań skrętnych paska wieloklinowego zmniejsza drgania, które powstają podczas pracy napędu paska wieloklinowego. Drgania te niekorzystnie wpływają na żywotność układu napędowego paska wieloklinowego. Tłumik drgań paska wieloklinowego pełni rolę podobną do amortyzatora zawieszenia. Drganie powstające na rolce napinającej tłumione jest przez tlumik drgań skrętnych paska dzięki czemu praca całego podzespołu jest płynniejsza i nie powoduje szybszego zużycia paska wieloklinowego i napinacza paska.
 

Jakie są objawy zużycia tłumika drgań skrętnych paska wieloklinowego


amortyzator drgań skrętnych paska wielorowkowegoTypowym objawem zużycia tłumika drgań paska wieloklinowego jest wpadanie paska w poślizgi podczas pracy, szczególnie przy zmianie prędkości obrotowej wału korbowego. Zużyty tłumik niedostatecznie tłumi albo wcale nie tłumi powstałych drgań skrętnych. Napinacz wpada w wibracje i pasek jest czasowo niedostatecznie napinany, co powoduje wspomniane wcześniej poślizgi. Dodatkowo może być słyszalne grzechotanie w układzie napędowym paska, ale nie jest to reguła. Taki stan rzeczy może powodować szybsze zużycie pozostałych podzespołów układu napinania paska wieloklinowego.


Jak często należy wymieniać tłumik drgań skrętnych paska wieloklinowego


Na pewno powinno się go wymienić przy zauważeniu opisanych wyżej objawów nieprawidłowej pracy oraz przy każdej wymianie pozostałych części napędu paska. Skoro zużyciu uległa rolka napinająca lub pasek wieloklinowy, to na pewno cykl życia tłumika drgań skrętnych paska też zmierza ku końcowi i nie ma co zwlekać z jego wymianą.