Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » głowica i części Volvo V70 III (135) » uszczelka głowicy Volvo V70 III (135)

uszczelka głowicy do VOLVO V70 III (135)

wybierz typ samochodu VOLVO V70 III (135):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 83
Grubość [mm] 1,10
Szerokość [mm] 193
Długość [mm] 412
nr EAN 8433577323111
Średnica [mm] 83
Grubość [mm] 1,05
Szerokość [mm] 193
Długość [mm] 412
Materiał Metal
nr EAN 3358960897718
Średnica [mm] 83
Grubość [mm] 1,20
Szerokość [mm] 193
Długość [mm] 412
Materiał Metal
nr EAN 3358960897732
Grubość [mm] 1,1
Grubość zabudowy [mm] 1,1
Ilość otworów 1
Średnica [mm] 83
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248828762
Grubość [mm] 1,15
Grubość zabudowy [mm] 1,15
Ilość otworów 2
Średnica [mm] 83
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248828779
Grubość [mm] 1,2
Grubość zabudowy [mm] 1,2
Ilość otworów 3
Średnica [mm] 83
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248828786
Grubość [mm] 1,30
Grubość zabudowy [mm] 1,30
Ilość otworów 4
Średnica [mm] 83
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248828793
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 4026635149576
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 0,83
Średnica [mm] 83
Ilość otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-10013-01
nr EAN 4026635142317
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 0,9
Średnica [mm] 83
Ilość otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-10013-01
nr EAN 4026635142621
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 0,97
Średnica [mm] 83
Ilość otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-10013-01
nr EAN 4026635142638
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,05
Średnica [mm] 83
Ilość otworów 4
Tylko w połączeniu z 14-10013-01
nr EAN 4026635142645
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.