Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dacia » głowica i części Dacia DUSTER (HM_) » uszczelka głowicy Dacia DUSTER (HM_)

uszczelka głowicy do DACIA DUSTER (HM_)

wybierz typ samochodu DACIA DUSTER (HM_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 81,5
Grubość [mm] 0,45
Tylko w połączeniu z 81017600
Szerokość [mm] 145
Długość [mm] 389
nr EAN 8427769576904
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelką głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 81017600
Masa [g] 329,52
nr EAN 8427769576881
Materiał Metal
nr EAN 3358964148144
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wałkiem rozrządu z pierścieniami uszczelniającymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelką głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 3358964186139
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelką pokrywy zaworu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 803.060
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 16 06 382
nr EAN 4041248122235
Grubość [mm] 0,45
Grubość zabudowy [mm] 0,45
Średnica [mm] 81,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 803.060
nr EAN 4041248554111
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 4026634422304
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Średnica [mm] 81,5
Tylko w połączeniu z 14-32103-01
nr EAN 4026634273104
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.