Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Daewoo » silnik Daewoo MATIZ Furgon/hatchback (KLA4) » głowica i części Daewoo MATIZ Furgon/hatchback (KLA4) » uszczelka głowicy Daewoo MATIZ Furgon/hatchback (KLA4)

uszczelka głowicy do DAEWOO MATIZ Furgon/hatchback (KLA4)

wybierz typ samochodu DAEWOO MATIZ Furgon/hatchback (KLA4):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 70,5
Ilość wycięć/otworów 2
Grubość [mm] 0,92
nr EAN 8427769939174
Grubość [mm] 0,92
Materiał Metal
Ilość zębów 2
nr EAN 3358960191915
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem pokrywy rozrządu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4041248554920
Grubość [mm] 0,72
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,028
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,127
Średnica [mm] 70,6
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 374.240
Grubość [mm] 0,72
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,028
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,127
Średnica [mm] 70,6
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 374.240
nr EAN 4041248803721
Grubość [mm] 0,82
Ilość otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,128
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,227
Średnica [mm] 70,6
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 374.240
nr EAN 4041248803714
Grubość [mm] 0,92
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,228
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,327
Średnica [mm] 70,6
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 374.240
nr EAN 4041248803738
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem pokrywy rozrządu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem kolektora dolotowego
nr EAN 4041248845981
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 4026634446461
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 0,72
Średnica [mm] 70,5
Tylko w połączeniu z 14-32191-01
nr EAN 4026634356326
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 0,82
Średnica [mm] 70,5
Ilość wycięć/otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-32191-01
nr EAN 4026634356333
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 0,92
Średnica [mm] 70,5
Ilość wycięć/otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-32191-01
nr EAN 4026634356340
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.