Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dodge » głowica i części Dodge DART » uszczelka głowicy Dodge DART

uszczelka głowicy do DODGE DART

wybierz typ samochodu DODGE DART :
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 85,5
Ilość wycięć/otworów 1
Grubość [mm] 1,30
Tylko w połączeniu z 81020100
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,51
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,60
Szerokość [mm] 265
Długość [mm] 500
nr EAN 8427769478772
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 81020100
Masa [g] 212,34
nr EAN 8427769478741
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,30
Ilość otworów 1
Średnica [mm] 85,5
Ciężar [kg] 0,470
nr EAN 3358964150451
Grubość [mm] 1,4
Ilość otworów 2
nr EAN 3358964150468
Grubość [mm] 1,20
Średnica [mm] 85,5
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,50
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 804.910
nr EAN 4041248206317
Grubość [mm] 1,30
Ilość wycięć/otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,51
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,6
Średnica [mm] 85,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 804.910
nr EAN 4041248206324
Grubość [mm] 1,40
Ilość wycięć/otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,61
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,7
Średnica [mm] 85,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 804.910
nr EAN 4041248206331
Grubość [mm] 1,50
Grubość zabudowy [mm] 1,50
Ilość wycięć/otworów 3
Średnica [mm] 85,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 804.910
nr EAN 4041248416013
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 4041248188712
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4026634293980
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,3
Średnica [mm] 85,5
Ilość wycięć/otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-32105-01
nr EAN 4026634207123
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,4
Średnica [mm] 85,5
Ilość wycięć/otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-32105-01
nr EAN 4026634207130
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,5
Średnica [mm] 85,5
Ilość wycięć/otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-32105-01
nr EAN 4026634470046
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.