Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » głowica i części Toyota COROLLA (_E11_) » uszczelka głowicy Toyota COROLLA (_E11_)

uszczelka głowicy do TOYOTA COROLLA (_E11_)

wybierz typ samochodu TOYOTA COROLLA (_E11_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 83
Ilość wycięć/otworów 1
Grubość [mm] 1,00
Tylko w połączeniu z 81026900
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,165
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,220
Szerokość [mm] 165
Długość [mm] 415
nr EAN 8427769560200
Średnica [mm] 83
Ilość wycięć/otworów 4
Grubość [mm] 1,15
Tylko w połączeniu z 81026900
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,321
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,370
Szerokość [mm] 165
Długość [mm] 415
nr EAN 8427769560231
Średnica [mm] 83
Ilość wycięć/otworów 5
Grubość [mm] 1,20
Tylko w połączeniu z 81026900
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,371
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,425
Szerokość [mm] 165
Długość [mm] 415
nr EAN 8427769560248
Grubość [mm] 1,15
Materiał Metal
Ilość otworów 4
nr EAN 3358960405296
Grubość [mm] 1,15
Ilość wycięć/otworów 4
Średnica [mm] 83,0
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248181720
Grubość [mm] 1,10
Ilość wycięć/otworów 3
Średnica [mm] 83,0
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248199732
Grubość [mm] 1,20
Ilość wycięć/otworów 5
Średnica [mm] 83,0
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248199756
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wałkiem rozrządu z pierścieniami uszczelniającymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 4041248373118
Grubość [mm] 1,00
Ilość wycięć/otworów 1
Średnica [mm] 83,0
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248420324
Grubość [mm] 1,05
Ilość wycięć/otworów 2
Średnica [mm] 83,0
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248420416
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 14-55034-01
nr EAN 4026634288979
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Tylko w połączeniu z 14-55034-01
nr EAN 4026634394533
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1
Średnica [mm] 83
Ilość wycięć/otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-55034-01
nr EAN 4026634286517
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,05
Średnica [mm] 83
Ilość wycięć/otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-55034-01
nr EAN 4026634288801
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,1
Średnica [mm] 83
Ilość wycięć/otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-55034-01
nr EAN 4026634288917
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,15
Średnica [mm] 83
Ilość wycięć/otworów 4
Tylko w połączeniu z 14-55034-01
nr EAN 4026634288924
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,2
Średnica [mm] 83
Ilość wycięć/otworów 5
Tylko w połączeniu z 14-55034-01
nr EAN 4026634288931
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.