Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Infiniti » silnik Infiniti EX » głowica i części Infiniti EX » uszczelka głowicy Infiniti EX

uszczelka głowicy do INFINITI EX

wybierz typ samochodu INFINITI EX:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,30
Ilość otworów 2
nr EAN 3358960669742
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,40
Ilość otworów 4
nr EAN 3358960669766
Grubość [mm] 1,25
Grubość zabudowy [mm] 1,25
Ilość otworów 1
Średnica [mm] 85,8
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 267.550
nr EAN 4041248546314
Grubość [mm] 1,3
Grubość zabudowy [mm] 1,3
Ilość otworów 2
Średnica [mm] 85,8
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 267.550
nr EAN 4041248546321
Grubość [mm] 1,4
Grubość zabudowy [mm] 1,4
Ilość otworów 2
Średnica [mm] 85,8
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 267.550
nr EAN 4041248546338
Grubość [mm] 1,35
Grubość zabudowy [mm] 1,35
Ilość otworów 3
Średnica [mm] 85,8
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 267.550
nr EAN 4041248545850
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 0197.AX
nr EAN 4041248679425
Średnica cylindra [mm] 85,8
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,40
Ilość wycięć/otworów 4
nr EAN 4029416417239
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4026635045045
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,25
Ilość otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-35774-01
nr EAN 4026635043928
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,3
Ilość otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-35774-01
nr EAN 4026635043935
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,35
Ilość otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-35774-01
nr EAN 4026635043942
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,4
Ilość otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-35774-01
nr EAN 4026635043959
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.