Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » silnik Honda CR-V IV (RM_) » głowica i części Honda CR-V IV (RM_) » uszczelka głowicy Honda CR-V IV (RM_)

uszczelka głowicy do HONDA CR-V IV (RM_)

wybierz typ samochodu HONDA CR-V IV (RM_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 1,15
Szerokość [mm] 193
Długość [mm] 430
Specyfikacja Notches A
Średnica [mm] 86
Tylko w połączeniu z 81039500
nr EAN 8427769980428
Grubość [mm] 1,30
Szerokość [mm] 193
Długość [mm] 430
Specyfikacja Notches D
Średnica [mm] 86
Tylko w połączeniu z 81039500
nr EAN 8427769980459
Grubość [mm] 1,35
Szerokość [mm] 193
Długość [mm] 430
Specyfikacja Notches E
Średnica [mm] 86
Tylko w połączeniu z 81039500
nr EAN 8427769980466
Grubość [mm] 1,35
Szerokość [mm] 193
Długość [mm] 430
Specyfikacja Mark E
Średnica [mm] 86
Materiał Metal
nr EAN 3358960895523
Grubość [mm] 1,30
Szerokość [mm] 193
Długość [mm] 430
Specyfikacja Mark D
Średnica [mm] 86
Materiał Metal
nr EAN 3358960895516
Grubość [mm] 1,30
Średnica [mm] 86
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248743140
Grubość [mm] 1,40
Średnica [mm] 86
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248743188
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.