Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » silnik Mitsubishi LANCER VIII (CY_A, CZ_A) » głowica i części Mitsubishi LANCER VIII (CY_A, CZ_A) » uszczelka głowicy Mitsubishi LANCER VIII (CY_A, CZ_A)

uszczelka głowicy do MITSUBISHI LANCER VIII (CY_A, CZ_A)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI LANCER VIII (CY_A, CZ_A):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 82
Ilość wycięć/otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 1,11
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,20
Grubość [mm] 1,71
nr EAN 8427769840388
Średnica [mm] 82
Ilość wycięć/otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,91
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,00
Grubość [mm] 1,55
nr EAN 8427769808081
Średnica [mm] 82
Ilość wycięć/otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 1,01
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,10
Grubość [mm] 1,63
nr EAN 8427769840371
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 8427769934506
Grubość [mm] 1,63
Materiał Metal
Ilość otworów 2
nr EAN 3358960191748
Grubość [mm] 1,71
Materiał Metal
Ilość otworów 3
nr EAN 3358960191755
Grubość [mm] 1,55
Materiał Metal
Ilość otworów 1
nr EAN 3358960191779
Grubość [mm] 1,55
Grubość zabudowy [mm] 1,55
Ilość otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,91
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,00
Średnica [mm] 82
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 305.430
nr EAN 4041248191712
Grubość [mm] 1,63
Grubość zabudowy [mm] 1,63
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 1,01
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,10
Średnica [mm] 82
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 305.430
nr EAN 4041248191729
Grubość [mm] 1,71
Grubość zabudowy [mm] 1,71
Ilość otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 1,11
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,20
Średnica [mm] 82
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 305.430
nr EAN 4041248191736
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Zalecane rozszerzenie naprawy patrz lista dodatków 
nr EAN 4041248524626
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,55
Średnica [mm] 82
Ilość otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-32195-01
nr EAN 4026634355121
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,63
Średnica [mm] 82
Ilość otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-32195-01
nr EAN 4026634355138
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,71
Średnica [mm] 82
Ilość otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-32195-01
nr EAN 4026634355145
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.