Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » głowica i części Audi Q5 (8RB) » uszczelka głowicy Audi Q5 (8RB)

uszczelka głowicy do AUDI Q5 (8RB)

wybierz typ samochodu AUDI Q5 (8RB):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 84
Grubość [mm] 1,58
Strona zabudowy z lewej
Szerokość [mm] 185
Długość [mm] 330
nr EAN 8433577134564
Średnica [mm] 84
Grubość [mm] 1,58
Strona zabudowy z prawej
Szerokość [mm] 195
Długość [mm] 315
nr EAN 8433577134571
Strona zabudowy z prawej
Grubość zabudowy [mm] 1,59
Ilość otworów 1
Średnica [mm] 84,3
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248682746
Strona zabudowy z prawej
Grubość zabudowy [mm] 1,64
Ilość otworów 2
Średnica [mm] 84,3
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248682791
Strona zabudowy z prawej
Grubość zabudowy [mm] 1,69
Ilość otworów 3
Średnica [mm] 84,3
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248682821
Strona zabudowy z lewej
Grubość zabudowy [mm] 1,59
Ilość otworów 1
Średnica [mm] 84,3
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248682715
Strona zabudowy z lewej
Grubość zabudowy [mm] 1,69
Ilość otworów 3
Średnica [mm] 84,3
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248682852
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,58
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 1
dla cylindra 4-6
nr EAN 4026635079989
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,63
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 2
dla cylindra 4-6
nr EAN 4026635080039
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,68
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 3
dla cylindra 4-6
nr EAN 4026635080053
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,58
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 1
dla cylindra 1-3
nr EAN 4026635080077
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,63
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 2
dla cylindra 1-3
nr EAN 4026635080091
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,68
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 3
dla cylindra 1-3
nr EAN 4026635080114
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,64
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 2
dla cylindra 1-3
Przestrzegaj informacji montażowych 
nr EAN 4026635138525
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.