Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » silnik Volkswagen PASSAT B7 Furgon/kombi (365) » głowica i części Volkswagen PASSAT B7 Furgon/kombi (365) » uszczelka głowicy Volkswagen PASSAT B7 Furgon/kombi (365)

uszczelka głowicy do VOLKSWAGEN PASSAT B7 Furgon/kombi (365)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN PASSAT B7 Furgon/kombi (365):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość wycięć/otworów 1
Grubość [mm] 1
nr EAN 8427769734151
Ilość wycięć/otworów 2
Grubość [mm] 1,05
nr EAN 8427769734168
Ilość wycięć/otworów 4
Grubość [mm] 1,15
nr EAN 8427769734182
Materiał Metal
Ilość otworów 2
nr EAN 3358960405456
Materiał Metal
Ilość otworów 3
nr EAN 3358960404855
Materiał Metal
Ilość otworów 4
nr EAN 3358960405081
Materiał Metal
Ilość otworów 5
nr EAN 3358960407344
Grubość [mm] 1,07
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,47
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,52
Średnica [mm] 82
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 270.130
nr EAN 4041248443231
Grubość [mm] 1,12
Ilość otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,52
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,57
Średnica [mm] 82
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 270.130
nr EAN 4041248443248
Grubość [mm] 1,02
Ilość otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,26
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,47
Średnica [mm] 82
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 270.130
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248483718
Grubość [mm] 1,17
Ilość otworów 4
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,57
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,62
Średnica [mm] 82
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 270.130
nr EAN 4041248483732
Grubość [mm] 1,27
Ilość otworów 5
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,62
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,74
Średnica [mm] 82,0
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 270.130
nr EAN 4041248470725
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 4026634021460
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,02
Średnica [mm] 82
Ilość otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-32305-01
nr EAN 4026634015759
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,07
Średnica [mm] 82
Ilość otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-32305-01
nr EAN 4026634015766
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,12
Średnica [mm] 82
Ilość otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-32305-01
nr EAN 4026634015773
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,17
Średnica [mm] 82
Ilość otworów 4
Tylko w połączeniu z 14-32305-01
nr EAN 4026634015780
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,27
Średnica [mm] 82
Ilość otworów 5
Tylko w połączeniu z 14-32305-01
nr EAN 4026634015797
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.