Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » silnik Volkswagen SHARAN (7N1, 7N2) » głowica i części Volkswagen SHARAN (7N1, 7N2) » uszczelka głowicy Volkswagen SHARAN (7N1, 7N2)

uszczelka głowicy do VOLKSWAGEN SHARAN (7N1, 7N2)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN SHARAN (7N1, 7N2):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 76
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,533
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,634
Grubość [mm] 1,25
Ilość wycięć/otworów 3
nr EAN 8427769750489
Średnica [mm] 76
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,735
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,784
Grubość [mm] 1,40
Ilość wycięć/otworów 5
nr EAN 8427769750502
Średnica [mm] 76
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,785
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,886
Grubość [mm] 1,45
Ilość wycięć/otworów 6
nr EAN 8427769750519
Grubość [mm] 1,30
Ilość wycięć/otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,635
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,684
Średnica [mm] 76
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 330.390
nr EAN 4041248212417
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4041248212592
Grubość [mm] 1,35
Ilość otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,685
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,734
Średnica [mm] 76
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 330.390
nr EAN 4041248625712
Grubość [mm] 1,25
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,533
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,634
Średnica [mm] 76
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 330.390
nr EAN 4041248625897
Grubość [mm] 1,30
Ilość otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,635
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,684
Średnica [mm] 76
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 330.390
nr EAN 4041248625903
Grubość [mm] 1,40
Ilość otworów 4
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,735
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,784
Średnica [mm] 76
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 330.390
nr EAN 4041248626054
Grubość [mm] 1,45
Ilość otworów 5
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,785
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,886
Średnica [mm] 76
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 330.390
nr EAN 4041248626108
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4026634368244
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,25
Średnica [mm] 76
Ilość wycięć/otworów 4
Tylko w połączeniu z 14-32206-01
nr EAN 4026634370278
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,3
Średnica [mm] 76
Ilość wycięć/otworów 5
Tylko w połączeniu z 14-32206-01
nr EAN 4026634370285
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,35
Średnica [mm] 76
Ilość wycięć/otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-32206-01
nr EAN 4026634370292
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,4
Średnica [mm] 76
Ilość wycięć/otworów 6
Tylko w połączeniu z 14-32206-01
nr EAN 4026634370308
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,45
Średnica [mm] 76
Ilość wycięć/otworów 7
Tylko w połączeniu z 14-32206-01
nr EAN 4026634370315
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.